سران صهیونیست در انتظار حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران

پنج‌شنبه 23 فروردين 1403 - 17:19

رئیس جمهور آمریکا حمایت خود را از تل‌آویو در مواجهه با ایران پس از حملات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق اعلام کرد؛ از سوی دیگر، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز تاکید کرد که کشورش در مقابله با هر گونه پاسخ ایران و متحدانش در کنار رژیم اسرائیل خواهد بود.

العالم ـ فلسطین

پس از تاکید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در دمشق مرتکب اشتباه بزرگی شده است و قطعا مجازات خواهد شد، رژیم صهیونیستی و آمریکا در حالت آماده باش هستند.

در همین راستا، برخی منابع رسانه‌ای تاکید کردند که نشست‌های امنیتی در تل‌آویو میان امریکا و رژیم صهیونیستی برای بررسی احتمال پاسخ ایران برگزار شده است.

یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا گفت که فرمانده رهبری مرکزی آمریکا (سنتکام) برای هماهنگی در خصوص پاسخ احتمالی ایران و متحدانش به رژیم اسرائیل سفر خواهد کرد. هماهنگی در این خصوص در سطوح عالی رتبه صورت می‌گیرد.

در راستای هماهنگی آمریکایی ـ اسرائیلی، مسئولان آمریکایی به تل‌آویو درباره حمله قریب الوقوع ایران به اهداف اسرائیلی هشدار دادند.

اعلام ایران درباره پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری‌اش در دمشق، دغدغه ای در آمریکا ایجاد کرد و این امر سبب شد تا جو بایدن بر پایبندی کشورش به حمایت از رژیم اسرائیل در مقابله با ایران تاکید کند. از سوی دیگر انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز به یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که واشنگتن در کنار تل آویو خواهد بود.

درحالی‌که زمان پاسخ هنوز مشخص نیست، وبسایت آمریکایی «اکسیوس» به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کرد که آنها برای حمله مستقیم و بی‌سابقه از خاک ایران با استفاده از موشک‌های بالستیک، پهپادها و موشک‌های کروز آماده می‌شوند.

بلومبرگ نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایران در حمله تلافی جویانه، سایت‌های نظامی و دولتی در داخل رژیم اسرائیل را هدف قرار خواهد داد. این منابع احتمال دادند که پاسخ ایران در روزهای آینده از طریق استفاده از موشک‌های دقیق یا پهپادها انجام شود.

پربیننده ترین خبرها