گزارش العالم از مبارزه فلسطینیان با رژیم صهیونیستی در روز ملی «اسیر فلسطینی»

پنج‌شنبه 30 فروردين 1403 - 11:08

در روز ملی «اسیران فلسطینی» مصادف با 17 آوریل، اعتراضات گسترده‌ای در کرانه باختری فلسطین آغاز و رژیم صهیونیستی به بازداشت‌های گسترده متوسل شد.

العالم - فلسطین اشغالی

شادی بنی عالم خبرنگار شبکه خبری العالم در نابلس واقع در کرانه باختری فلسطین،‌ گزارش داد: «رژیم اشغالگر صهیونیستی که تنها در 6 ماه بیش از 8 هزار شهروند فلسطینی را بازداشت کرده، برای مجازات فردی و جمعی فلسطینیان، به موج جدید دستگیری‌ها متوسل شده که شدیدترین موج دستگیری پس از جنگ اخیر غزه بود.»

هیام ابولاوی، مادر دو اسیر فلسطینی به نام‌های معین و احمد ابولاوی، در مصاحبه العالم گفت: «من به عنوان مادر دو اسیر می خواهم از صلیب سرخ و هیات رسیدگی به امور زندانیان بپرسم: وظیفه شما در قبال زندانیان ما چیست؟ اسیران ما در خطرند.»

دستگیری‌ها به ظالمانه‌ترین، قهری‌ترین و مخرب‌ترین ابزار رژیم صهیونیستی علیه جامعه فلسطین تبدیل شده‌اند و بخشی اساسی از روش‌ اشغالگری، کنترل مردم فلسطین، سرکوب انقلاب و مقاومت آنها محسوب می‌شود.

غسان داغلوس، فرماندار نابلس، گفت: «من از مردم دنیا که می‌بینند زندانیان ما از ظلم، گرسنگی و سرما در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی جان خود را از دست می‌دهند، می‌پرسم آیا به جز اینجا در فلسطین اشغالی، زندانی وجود دارد که یک زندانی 42 سال از عمر و جوانی خود در بدترین شرایط سپری کند؟ رژیم صهیونیستی نژادپرست است.»

به گزارش خبرنگار العالم، در میان فلسطینیان هر خانواده ای در انتظار آزادی یک زندانی است و درد جدایی را تحمل می‌کند.

فلسطینیان با ابراز خشم خود با برپایی تظاهرات در تمامی مناطق کرانه باختری تأکید کردند که آنچه اسیران ما در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل در معرض آن هستند، نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر است.

پربیننده ترین خبرها