آنروا : ۳۰۰ هزار فلسطینی از رفح آواره شدند/ شهادت دو پزشک در باریکه غزه

آنروا : ۳۰۰ هزار فلسطینی از رفح آواره شدند/ شهادت دو پزشک در باریکه غزه
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 - 12:46

رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ادعاهای مربوط به وجود مکان امن در باریکه غزه را دروغ و گمراه کننده توصیف و اعلام کرد که حدود ۳۰۰ هزار نفر از شهر رفح آواره شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش النشره، «فیلیپ لازارینی» اعلام کرد که دستور صادر شده از سوی مقامات اسرائیلی برای تخلیه شهر رفح در جنوب باریکه غزه، مردم را آواره کرده است.

وی افزود: از زمان شروع جنگ، بیشتر مردم در باریکه غزه چندبار کوچانده شده اند و برخی ساکنان این منطقه راهی جز ماندن در مراکز اسکان آوارگان آنروا که بمباران می شود، ندارند.

لازارینی تاکید کرد: ادعای وجود مناطق امن، کذب و گمراه کننده است، زیرا هیچ مکان امنی در باریکه غزه وجود ندارد.

وی ادامه داد: با تداوم کوچاندن اجباری و غیرانسانی فلسطینیان، حدود ۳۰۰ هزار نفر هفته گذشته از شهر رفح آواره شدند.

از سوی دیگر، سازمان دفاع مدنی در غزه در بیانیه ای از شهادت دو پزشک بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به شهر «دیرالبلح» در مرکز باریکه غزه خبر داد.

در بیانیه دفاع مدنی غزه آمده است: پیکرهای پزشک «محمد نمر قزعاط» و فرزند پزشکش «یوسف» که بر اثر حمله اشغالگران به شهر دیرالبلح به شهادت رسیدند، از زیر آوار خارج و به بیمارستان شهداء الاقصی این شهر منتقل شد.

این در حالی است که پیش از این، منابع خبری گزارش دادند که در حملات هوایی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به شمال، مرکز و جنوب باریکه غزه ۲۸ فلسطینی شهید شدند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای باریکه غزه از آغاز جنگ علیه این منطقه تاکنون به ۳۴ هزار و ۹۷۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸ هزار و ۶۴۱ نفر افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها