گاردین: حمله به رفح اسرائیل را بیشتر به انزوای بین‌المللی فرو می‌برد

گاردین: حمله به رفح اسرائیل را بیشتر به انزوای بین‌المللی فرو می‌برد
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 - 18:33

روزنامه گاردین با ارایه گزارشی با استناد به نظر تحلیلگران سیاسی، نوشت: حمله [رژیم صهیونیستی] اسرائیل به رفح می‌تواند فاجعه تازه‌ای خلق کند و تل آویو را بیش از پیش در انزوای بین‌المللی فرو ببرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، تحلیلگران تصمیم رژیم اسرائیل برای حمله به رفح را اشتباه ارزیابی می‌کنند و متحدان این رژیم هشدار داده‌اند که حمله به رفح فاجعه تازه‌ای خلق خواهد کرد چراکه بیش از یک میلیون فلسطینی به این منطقه پناهنده شده‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته در بیانیه‌ای بی‌سابقه در تاریخ روابطش با رژیم اسرائیل اعلام کرد که ارسال سلاح به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده است.

در حالی که رژیم اسرائیل مدعی است که باید وارد رفح شود تا چهار گردان حماس را در آنجا نابود کند، حتی کارشناسان این رژیم تردید دارند که این عملیات تغییردهنده بازی باشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر این مسئله اصرار دارد که حمله به رفح برای پیروزی کامل ضروری است ولی تحلیلگران معتقدند که در ابتدا این رژیم باید معنای پیروزی کامل را مشخص کند. تا امروز جنگ نتوانسته است حماس را نابود کند و آمارهای رژیم اسرائیل نیز در کشتن ۱۴ هزار عضو حماس اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد.

اصرار نتانیاهو بر پیروزی کامل موجب انزوای کامل رژیم صهیونیستی حتی در بین متحدانش شده است. قبل از اعلامیه بایدن، کانادا و ایتالیا نیز از توقف ارسال سلاح به سرزمین های اشغالی خبر داده بودند.

کلمبیا نیز روابط دیپلماتیک خود را با صهیونیست ها قطع کرده و ترکیه ممنوعیت تجاری با آنها را اعلام کرده است. رژیم اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده و همین طور محکومیت‌های متعدد در راه است.

به گزارش ایرنا،‌ اعتراض جهانیان از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا گرفته تا مراسم خوانندگی یوروویژن همگی از نفرت مردم جهان از اقدامات جنایتکارانه رژیم اسرائیل حکایت دارد. جنگ در داخل سرزمین های اشغالی نیز اقتصاد شهرک‌نشین‌ها را مختل کرده ولی هنوز این رژیم تضمینی برای رسیدن به پیروزی ارایه نکرده است.

بر اساس گزارش گاردین، کارشناسان سیاسی یک مسیر جایگزین پیشنهاد می‌کنند که همان مذاکره برای تبادل اسیران و آتش‌بس دائمی است. طبق یک نظرسنجی که در سرزمین‌های اشغالی انجام شد، ۶۲ درصد از ساکنان این مناطق خواستار مذاکرات و تبادل اسرای جنگی هستند. از میان آنها تنها ۳۲ درصد حمله به رفح را عامل پیروزی می‌دانند.

در نظرسنجی دیگری که توسط کانال ۱۳ رژیم اسرائیل انجام شد، ۵۲ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی معتقد نیستند که این عملیات به پیروزی کامل خواهد رسید.

همچنین نظرسنجی شبکه عمومی رژیم صهیونیستی نشان داد که حدود نیمی از صهیونیست ها از مذاکره و آزادی همه اسرای اسرائیلی در ازای پایان کامل جنگ حمایت می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها