چرا "رهبران حماس در خارج " باید دفتر خود را به صنعا منتقل کنند؟

چرا
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 - 12:45

پس از فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی بر قطر برای پایان دادن به روابط خود با حماس و بستن دفتر سیاسی این جنبش در دوحه، یمن از پذیرش رهبران حماس در صنعا استقبال کرد، این مساله نشان می دهد که چرا حماس باید دفتر خود در خارج را به یمن منتقل کند.

العالم - يمن

عبدالباری عطوان سردبیر فلسطینی نشریه الکترونیکی رای الیوم که در لندن به روز رسانی می شود، با انتشار مقاله‌ای در این نشریه با عنوان چرا به رهبران « حماس در خارج » توصیه می‌کنیم که بدون تأخیر به صنعا سفر کنند، آیا صنعا یکی از بهترین پایتخت‌های مطلوب است؟ نوشت: محمد ناصر البخیتی از رهبران جنبش انصارالله یمن در توییت خود در شبکه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد دولت صنعا و بویژه عبدالملک الحوثی و مردم یمن از حماس استقبال می کنند. وی با خوش آمدگویی به جنبش حماس افزود اتفاقاً سرنوشت ما یکسان است زیرا امنیت یمن هم راستا با امنیت فلسطین است.

در این مقاله آمده است: ممکن است برخی بگویند صنعا امن نیست ، اما اغراق نیست اگر بگوییم این شهر با وجود جنگ نیروهای دریایی یمن در برابر ناوهای اسرائیلی، انگلیسی و آمریکایی در دریاهای عرب و سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند از شش ماه پیش در همبستگی عملی با مقاومت و مردم ثابت قدم باریکه غزه ؛ یکی از امن ترین و باثبات ترین پایتخت های عربی در حال حاضر و شاید در آینده باشد.

سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم در ادامه نوشت: برای توضیح بیشتر باید بگوییم که رژیم اشغالگر اسرائیل با وجود زرادخانه نظامی خود شامل جدیدترین موشک ها، پهپادها و زیردریایی ها، هرگز جرأت پاسخگویی به موشک های شلیک شده نیروهای یمنی به کشتی های این رژیم و بندر ام الرشراش (ایلات) را نداشت و از ترس و پرهیز از هرگونه درگیری در جنگ طولانی با یمنی ها که هیچ باکی از شهادت ندارند و تاریخ شان مملو از پیروزی هایی بر امپراطوری های بزرگ و در راس آنها امپراطوری عثمانی و بریتانیا است، حتی یک گلوله به یمن شلیک نکرد.

در سرمقاله رای الیوم آمده است: اگر رهبران مقیم خارج حماس داوطلبانه یا به دلیل هرگونه تصمیم قطر برای اخراج آنان، در برابر فشارهای آمریکا و تهدیدات رژیم اسرائیل تصمیم داشته باشند به یمن سفر کنند ، دولت و مردم یمن آغوش گرم خود را خواهند گشود.

افزون براین، هیچ مدرک تاریخی در یمن پیدا نکرده ایم که نشان دهد یمنی ها به تبعید پناهندگان مبادرت کرده باشند، درحالی که برخی پایتخت های دیگر از جمله ترکیه از چنین سابقه ای برخوردار هستند.

در این مقاله خاطرنشان شده است: به رهبران حماس در خارج از کشور توصیه می کنیم که بلافاصله و بدون تاخیر دفتر خود را به صنعا منتقل کنند زیرا پایبندی مردم و رهبران یمن به آرمان های فلسطین نیازی به اثبات ندارد.

شما نمی توانید یک کشور کوچک یا بزرگ غیر از یمن را نام ببرید که کشتی های جنگی یا تجاری آمریکایی را در حمایت از ملت فلسطین در غزه هدف قرار داده یا به آنها حمله کند، کدام یک از رهبران عربی به غیر از یمن دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند را بسته و برای مرحله چهارم یعنی بستن دریای مدیترانه به روی کشتی های اسرائیلی آماده می شود؟

پربیننده ترین خبرها