گزارش العالم از پنجمین کنگره بین المللی طب انتقال خون در تهران

چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 - 11:14

پنجمین کنگره بین‌المللی طب انتقال خون ایران با حضور تعدادی از چهره‌های مرتبط در تهران آغاز به کار کرد. هدف از این کنفرانس تبادل تجربیات در زمینه انتقال خون میان کشورها، ارائه آخرین تحولات فنی در این زمینه و تقویت مشارکت های علمی است.

العالم - ایران

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، پنجمین کنگره بین المللی طب انتقال خون ایران، در راستای تلاش های مستمر برای ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی کشور و ارتقای سطح حوزه سلامت، با حضور کارشناسان مربوطه در تهران آغاز به کار کرد.

پنجمین کنگره بین المللی طب انتقال خون ایران با هدف ارتقای سطح دانش طب انتقال خون در مدیران و کارشناسان سازمان انتقال خون، ارائه نتایج طرح­های پژوهش محققین و پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ایجاد فضای ترجمان دانش بین مدیران ارشد سازمان انتقال خون و محققین و برقراری ارتباط و همکاری بیشتر با کشورهای منطقه در تاریخ 25 و 26 اردیبهشت ماه سال 1403 به مدت دو روز توسط موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون با همکاری سازمان انتقال خون ایران در تهران درحال برگزاری است.

این کنفرانس به بررسی آخرین تحولات علمی در زمینه طب انتقال خون می پردازد و هدف آن معرفی آخرین فناوری های ارائه شده توسط بخش سلامت در ایران در سطح محلی و جهانی است.

مصطفی جمالی، مدیرکل بنیاد انتقال خون ایران به خبرنگار العالم گفت: مایلیم با کشورهای همسایه در زمینه تخصص طب انتقال خون همکاری داشته باشیم و این مساله ، فرصت را فراهم می کند تا خدمات خود را به کشورهای دوست به ویژه مردم فلسطین که امروز از حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی رنج می برند، ارائه کنیم.

در این کنگره متخصصان داخلی و بین المللی متخصص در زمینه طب انتقال خون گرد هم آمده و بر بهبود عملکرد و استفاده از آخرین تجهیزات پیشرفته برای عملیات انتقال خون تمرکز کردند. شرکت کنندگان خاطرنشان کردند با همکاری مجامع بین المللی ذیربط، علاوه بر انجام مطالعات روی شیوه های جاری در این زمینه، برنامه های متعددی در زمینه تحقیقات انتقال خون تدوین و نتایج به کنگره ارائه شد.

مجتبی اللواتی، رئیس دپارتمان آزمایشگاهی دانشگاه ملی علوم در عمان به خبرنگار العالم گفت: چنین کنگره ای از نظر به اشتراک گذاری پیشرفت های علمی جدید در زمینه انتقال خون و در عین حال برای شناخت شرکت کنندگان متخصص در حوزه انتقال خون موثر است.

بشیر حاجی بیکی، دبیرکل کنگره نیز به خبرنگار العالم گفت: از طریق تحقیقات ارائه شده به دبیرخانه کنگره ، چالش های پیش روی انتقال خون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا به توصیه هایی که به بهبود این روند و کاربردهای آن کمک می کند، دست پیدا کنیم.»

در این همایش با بررسی بهترین روش های نوین مراقبت از بیمار، مهمترین مشکلات علمی مرتبط با خدمات انتقال خون و آخرین تغییرات علمی و شناختی با مشارکت متخصصان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها