ادامه فشارهای غرب بر محور مقاومت:

اتحادیه اروپا رئیس جمهور سوریه را تحریم کرد

دوشنبه 2 خرداد 1390 - 12:16

در پي مقاومت دولت و ملت سوريه در برابر اغتشاشات روي داده اخير در اين کشور، اتحاديه اروپا اقدام به اتخاذ تحريم‌هايي عليه رئيس جمهور اين کشور گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اتحاديه اروپا دوشنبه تصميم گرفت دارايي‌هاي بشار اسد رئيس 

جمهوري سوريه را مسدود و اعطاي رواديد را به او  ممنوع سازد و فشار را بر مهم‌ترين متحد منطقه‌اي اين کشور يعني ايران به سبب برنامه هسته‌اي او تقويت کند.

وزيران امور خارجه کشورهاي عضو اتحاديه اروپا دوشنبه در زماني تصميم گرفتند شخص رئيس جمهوري سوريه را مجازات کنند. وزرای خارجه اتحادیه اروپا با بهانه ساختن آماری منتشر شده توسط مخالفان دولت سوریه مبنی بر کشته شدن صدها سوری در رویدادهای اخیر این کشور، اقدام به وضع چنین تحریم‌هایی علیه شخص اول سوریه کردند.

بر اساس این گزارش، نام بشار اسد به اين ترتيب به همراه9 مقام ديگر سوري قرار است سه‌شنبه در روزنامه رسمي اتحاديه اروپا منتشر شود و به نخستين فهرست مرکب از 13 نفر از چهره هاي کليدي حکومت اضافه شود. در آن فهرست از جمله نام برادر رئيس جمهوري و شمار زيادي از فامیل‌های نزدیک اسد شامل پسردایی و پسرعموها او ديده مي‌شود.

 اين افراد از دهم ماه مه با ممنوعيت صدور رواديد به اروپا و مسدود شدن دارايي‌ها مواجه هستند.27 کشور عضو اتحاديه اروپا همچنين در آن هنگام سوريه را تحريم تسليحاتي کردند و کمک اروپايي توسعه سوريه را به حال تعليق در آوردند. اين تصميم به يک ماه اختلافات و گفتگوهاي دشوار بين 27 کشور عضو اتحاديه اروپا درباره مناسب بودن تحريم‌ها عليه شخص بشار اسد پايان داد.

در همین حال ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس دوشنبه در هنگام ورود به بروکسل تاکيد کرد  اين کار خوبي است که انجام مي شود، وي بدون اشاره به سرکوب خونین مردم بحرین توسط رژیم حاکم آل‌خلیفه و پذیرایی رسمی از فرزند حاکم بحرین در لندن که متهم به ارتکاب جنایت علیه بشریت است، اقدام به نسخه پیچی برای سوریه کرد و گفت: حکومت سوريه بايد مسير اصلاحات و نه سرکوب را در پيش گيرد!! و فعلاً موضوع مجازات هاي عمومي‌تر عليه سوريه مطرح نيست.  

امريکا از چهارشنبه گذشته اين گام را برداشته بود و اتحادیه امروز به دنباله‌روی از آمریکا دست به این اقدام زد.  باراک اوباما رئيس جمهوري اين کشور در مداخله‌ای آشکار در امورداخلی سوریه به بشار اسد هشدار داده بود او بايد بين رهبري يک دوره انتقالي يا کناره‌گيري از دولت يکي را انتخاب کند.

پربیننده ترین خبرها