آمریکا و انگلیس، حامی تمامی گروه های افراطی

آمریکا و انگلیس، حامی تمامی گروه های افراطی
يکشنبه 10 دی 1391 - 17:47

العالم، دمشق - پژوهشگر و نویسنده سوری، انگلیس را "منشاء و بنیانگذار" گروه های افراطی؛ و آمریکا را "نیروی محرکه" همه آنها دانست.

"حسام شعیب" در گفتگو با شبکه خبری العالم، گفت: جبهه النصره که به فعالیت های تروریستی در سوریه می پردازد، یکی از شاخه های القاعده است که در جنگ افغانستان تاسیس شد و پس از فعالیت در عراق، یمن و لبنان، اکنون به سوریه رسیده است.
پژوهشگر و نویسنده سوری افزود: جبهه النصره تنها نماینده القاعده در سوریه نیست و گروه های دیگری نیز زیر پرچم القاعده فعالیت می کنند. تاسیس القاعده هدف های مختلفی داشت که یکی از آنها مقابله با انقلاب اسلامی ایران به عنوان نماینده اسلام واقعی است.
شعیب ادامه داد: هدف دیگر تاسیس القاعده، مبارزه با کمونیسم و اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان آن زمان بود؛ باید گفت که نیروی محرکۀ همۀ جنبش های افراط گرا آمریکا است و منشاء تاسیس آنها در انگلیس است، فراماسونری نیز نقش مهمی در حمایت از جنبش های افراطی ایفا می کند.
این نویسنده و پژوهشگر مسائل اسلامی همچنین گفت: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه کاملا در بحران سوریه گرفتار شده و نمی تواند از آن خارج شود و یا آن را ادامه دهد. موارد متعددی از سیاست های نادرست اردوغان در رسانه های غربی و مراکز مطالعات جهانی منتشر شده است. 
گفتنی است، جبهه النصره از گروهک های سلفی وابسته به القاعده است. این گروهک که از شبه نظامیان خارجی تشکیل شده، در عراق نیز با حمایت عربستان سعودی فعالیت داشت. اقدامات تروریستی النصره در سوریه به گونه ای است که حتی وزارت خارجه آمریکا نیز این گروه را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است، هرچند گفته می شود هدف آمریکا از این اقدام، اعتبار بخشیدن به مخالفان خارجی و ایجاد بهانه برای دخالت نظامی در سوریه بوده است.
این گروهک عملیات تروریستی بسیاری را در مراکز امنیتی، نظامی و مناطق مسکونی در سوریه انجام داده است. اخیرا سرکرده النصره در پیامی صوتی خطاب به عناصر این گروه گفته که قصد ایجاد حکومت طالبانی در سوریه دارد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها