انتقاد پرز از نتانیاهو و تمجید از ابومازن !

انتقاد پرز از نتانیاهو و تمجید از ابومازن !
يکشنبه 10 دی 1391 - 22:26

شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اویگدور لیبرمن وزیر خارجه مستعفی این رژیم، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان را فردی "شجاع" نامید!.

به گزار ش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، رسانه های گروهی رژیم صهیونیستی نوشتند: "پرز در کنفرانس سالانه سفرای اسراییل که در قدس گفت: از سی سال قبل ابومازن را می شناسم، کسی نمی تواند نظر من را نسبت به وی تغییر دهد".  
وی با انتقاد از سیاست نتانیاهو و لیبرمن در قبال فلسطینی ها اظهار داشت: یک دیپلمات، باید "شیری در لباس بره" باشد، نه "بره ای با غرش شیر" که همه دنیا را بترساند!   
پرز همچنین با انتقاد از سیاست نتانیاهو و لیبرمن در قبال محمود عباس افزود: البته می دانم انتقاداتی به سخنان ابومازن و حتی علیه خود ما وجود دارد، اما او یک رهبر عرب است که آشکارا از صلح حمایت، با تروریسم مخالفت و کشور "فلسطین بدون سلاح" را با صدای رسا تایید می کند.
پرز با اشاره به سخن محمود عباس که گفته بود "نمی خواهد به عنوان یک پناهنده به زادگاهش در شهر صفد بازگردد"، آن را نشانه شجاعت زیاد وی دانست و گفت: هیچ رهبر عربی چنین سخنی نمی گوید.
وی ادامه داد: "با توجه به درخواست در حزب لیکود برای عدم درج راه حل دو کشور در برنامه سیاسی حزب همزمان با نزدیک شدن زمان انتخابات سراسری، هیچ جایگزینی برای این راه حل در منازعه اسراییلی – فلسطینی وجود ندارد". 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها