طرح دوباره کنفدراسیون اردن و فلسطین

طرح دوباره کنفدراسیون اردن و فلسطین
چهارشنبه 13 دی 1391 - 22:23

تشکل ابتکار اردن، درباره توطئه تشکیل کنفدراسیون اردن و فلسطین پشت درهای بسته هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «تشکل ابتکار اردن»، در بیانیه ای شدیداللحن تاکید کرد: هرگونه طرح وحدت یا برقراری رابطه میان ملت های اردن و فلسطین باید علنی و توسط دولت های منتخب بررسی شود نه این که پشت درهای بسته صورت پذیرد.
صدور این بیانیه «تشکل ابتکار اردن» که متشکل از گروهی از فعالان سیاسی شامل ده ها تن از نخبگان شهر امان است، با اظهارات صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی همزمان شد. وی تاکید کرد: که موضوع کنفدراسیون فلسطین و اردن در گفت و گو میان محمود عباس و عبدالله دوم پادشاه اردن مطرح نشده است.
این در حالی است که مطبوعات اسرائیلی به تازگی نوشتند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سفر اخیر خود به امان که دو هفته پیش صورت گرفت، موضوع کنفدرال را مورد بررسی قرار داد.
تشکل ابتکار اردن در واکنش به مطرح شدن این موضوع در رسانه های اسرائیلی تاکید کرد با توجه به این که فلسطین هنوز کشوری فاقد استقلال و حاکمیت است، صحبت از برقراری کنفدرالی میان اردن و فلسطین غیرقابل قبول است.
این تشکل خاطر نشان کرد که هدف نهایی از مطرح کردن این موضوع برآوردن خواسته ای اسرائیلی و حمایت از امنیت اسرائیل و پشتیبانی از سلطه گری این رژیم بر اراضی فلسطینی است.
تشکل ابتکار اردن تاکید کرد: پافشاری بر مطرح کردن این گونه طرح ها آن هم در شرایط حساس کنونی و به دور از چشم مردم اردن و فلسطین کاملا حساسیت زاست و به مثابه توطئه بر ضد حقوق ملت فلسطین در دستیابی به استقلال و آزادی و داشتن حاکمیت و همچنین تعدی به منافع راهبردی ملت اردن است.
منابع غیررسمی اخیرا از تشکیل کمیته ای داخلی در نهاد ریاست تشکیلات خودگردان خبر دادند که عهده دار ارائه ساختارهای حقوقی و سیاسی برای طرح احتمالی پیوستن به اردن است.تشکل ابتکار اردن هدف از مطرح کردن چنین طرح هایی را از سرگیری مذاکرات بیهوده ای دانست که به واسطه اردن صورت می گیرد و هیچ نفعی برای ملت های اردن و فلسطین ندارد.
26
 

پربیننده ترین خبرها