ارسال سلاح و پول برای مخالفان در عراق

ارسال سلاح و پول برای مخالفان در عراق
پنج‌شنبه 14 دی 1391 - 19:23

بيروت(العالم)- نماينده مجلس عراق و عضو فراكسيون دولت قانون، با هشدار درباره توطئه قطر برای تکرار بحران سوریه در این کشور، از ارسال سلاح و پول برای مخالفان از خارج خبر داد.

"عزت الشابندر" پنجشنبه به شبكه خبري العالم گفت: تظاهرات و تحصن حقي مشروع و  مندرج در قانون اساسي است و ما با آن موافقيم؛ اما با افرادي كه تصاوير صدام ديكتاتور معدوم عراق، رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه، پرچم بعث و مخالفان مسلح سوريه را برفراشته و خواستار سرنگوني نظام هستند، چگونه بايد برخورد كرد.
وي با اشاره به خواسته هاي متناقض تظاهركنندگان، و ارسال پول و سلاح از سوي برخي كشورها براي آنان گفت: اين فشارها براي آن است كه عراق موضعش را نسبت به سوريه تغيير دهد.
الشابندر با هشدار درباره خطر توطئه قطر برای منطقه، خاطرنشان كرد: عراق مانند سوريه در معرض توطئه قطر قرار دارد؛ و موضوع دستگيري محافظان وزير دارايي عراق، بهانه و فرصتي مناسب براي آتش افروزي در عراق ایجاد کرده است.
وي يادآور شد: مخالفت طرفهاي سياسي در حالي است كه آنها در دولت مالكي حضور دارند به طوري كه حدود 25 وزير در كابينه دارند .
الشابندر طايفه گري در دولت عراق را تكذيب و چنين ادعاهايي را خطرناك توصيف كرد و تركيه را قبل از قطر بازنده اصلي رويدادهاي عراق دانست.
نماينده مجلس عراق از فراكسيون دولت قانون، با هشدار درباره توطئه القاعده و گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامي عراق افزود: متاسفانه شماری از نمايندگان مجلس و وزرا نيز در تظاهرات مشكوك اخير شركت كردند؛ آنها دليل شرکت در این تظاهرات را ترس از حملات مسلحانه و قتل خانواده هايشان اعلام كردند.
ياد آور مي شود كه در ادامه رسيدگي به پرونده طارق الهاشمي معاون فراري رييس جمهور عراق و رو شدن پرونده محافظان "رافع العيساوي" وزير دارايي و از رهبران فهرست العراقيه، عراق بار ديگر به صحنه كشمكش هاي جديد تبديل شده است.
نيروهاي امنيتي عراقی چندي پيش با صدور حكم قضايي، رييس محافظان العيساوي را به دليل دست داشتن در حملات تروريستي، به همراه تعدادي از زير دستانش دستگير كردند.
وي در همان روز بازداشت اعتراف كرد كه به همراه 9 نيروي زيردستش در اقدامات تروريستي دست داشته است.
21:38      01/02/          FA
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها