احتمال موافقت آمريكا با حل سياسي بحران سوريه

احتمال موافقت آمريكا با حل سياسي بحران سوريه
جمعه 15 دی 1391 - 17:54

سردبير روزنامه تشرين سوريه درخصوص دستيابي به نتايج مثبت در جريان ديدار اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه، با مسئولان آمريكايي و روسي براي بحث و گفت وگو درباره بحران كشورش براساس سند ژنو ابراز اميدواري كرد.

محي الدين جمعه در گفتگو با شبكه خبري العالم درباره نتايج تلاش هاي ابراهيمي براي حل بحران سوريه و ملاقاتش در هفته آينده با مسئولان روس و آمريكايي گفت: احتمال دارد كه آمريكا درخصوص لزوم حمايت از راه حل سياسي براي بحران سوريه قانع شده باشد زيرا به همراه روسها در سند ژنو با اين راه حل موافقت كرده است.
وي ابراز اميدواري كرد كه نشست هاي آتي ابراهيمي با مسئولان روس و آمريكايي سرآغاز تحولي در مسير تسهيل راهكارهاي سياسي و سوق دادن همه جريان هاي مخالف به سمت گفتگوي سازنده و دستور به مزدوران آمريكا براي متوقف كردن ارسال سلاح براي افراد مسلح باشد.
سردبير روزنامه تشرين سوريه اظهار داشت: قتل غيرنظاميان، كودكان و زنان در انفجارها نشانه تفكر شبكه القاعده و نقشه طراحي شده براي به آشوب كشاندن منطقه براساس تفكر تكفيري و جنايتكارانه است.
محي الدين گفت: اين عناصر تروريست درپي شكست در نبرد با ارتش سوريه به بمبگذاري و انفجار و قتل مردم غيرنظامي و زنان و كودكان روي آورده اند و آمريكا، قطر، تركيه و عربستان با حمايت از تروريست ها در اين جنايت ها عليه ملت سوريه شريك هستند.
سردبير روزنامه تشرين، از ملت سوريه خواست تا در كنار ارتش اين كشور به مقابله با تروريست ها بپردازند.
وي همچنين از تشكيل يك جريان ملي براي پيگرد افراد مسلح و جنايتكاران و ناقضان حقوق ملت و حاميان آنها خبر داد.
MKH-4-10:35
 

پربیننده ترین خبرها