اسد: جنگ سوریه، نبرد ملت و دشمنان است 1

يکشنبه 17 دی 1391 - 13:36

سخنان مهم بشار اسد رییس جمهور سوریه لحظاتی پیش آغاز شد.

اسد در آغاز این سخنرانی ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان از اقدامات تروریستی افراد مسلح، تاکید کرد: ابراز احساسات به تنهايي براي جبران فقدان عزيزان و بازگشت آرامش و امنيت كافي نيست.
وی یادآور شد: سوريه فقط با حركت ملي از اين بحران خارج مي شود. همه شهروندان سوري در این زمینه مسئول بوده و قادرند اقداماتی هر چند كوچك برای رفع بحران انجام دهند.
به گفتۀ رییس جمهور سوریه، همه شهروندان سوري مي دانند که شركت نكردن در حل بحران به معناي عقبگرد و پسرفت وطن مي باشد. نبرد امروز، نبرد ميان ملت سوریه و دشمنانش است. تروریست ها تاسيسات زيربنايي را تخريب کردند تا رنج و دشواری را وارد حيات ما کنند.
رییس جمهور سوریه با اشاره به آغاز بحران در سوریه و ادعاهای مخالفان دولت و ملت سوریه گفت: انقلاب بايد انقلاب مردمی باشد و وارداتي از خارج نباشد. گروهي از جنايتكاران دست به اقداماتي زدند و آن را انقلاب نامیدند. تروريستها ملت را وحشیانه هدف قرار دادند چون آنها را نپذيرفتند.
اسد تصریح کرد: غرب از تروريسم در سوريه حمايت مي كند، همانگونه كه سه دهه قبل آن را در افغانستان مورد حمايت قرار داد. اكثر كساني كه امروز با آنها رو در رو هستيم داراي انديشه القاعده هستند. تكفيري هاي قاتل فقط با زبان قتل سخن مي گويند. برخي كشورها مي كوشند سوريه را تجزيه و ضعيف كنند. منازعه در سوريه ميان ملتها و قاتلان جنايتكار است.
بشار اسد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که جهان در "چند کشور غربی حامی تروریست ها" خلاصه نمی شود، گفت: کشورهایی نیز هستند که ضمن مخالفت با تروریست ها، در کنار ملت سوریه ایستادند و ما از  روسيه و چين و ايران، به خاطر حمايت از سوريه تشكر مي كنيم.
رییس جمهور سوریه افزود: آنچه در سوریه روی می دهد، حاصل تفکرات تکفیری است که از خارج سوریه وارد این کشور شده است. اما مردم سوریه قوی تر از آن هستند که برخی از کشورهنا بخواهند کشورشان را تضعیف و آن را تجزیه نمایند. مردم سوریه به هیچ وجه قیمومیت هیچ طرفی را نخواهند پذیرفت.
اسد تصریح کرد: اختلاف در سوریه از همان ابتدا هم میان مخالفان و طرفداران دولت نبود. سوريه امروز با جنگی به تمام معنا روبروست و ما بايد در عین حال که با جنگ رو در رو هستیم، همزمان بر ضرورت اصلاحات تاكيد نماييم. حل سياسي به معناي آن نيست كه از خود دفاع نكنيم. ما هرگز راه حل سياسي را رد نكرديم و دست هر فردي را كه داراي طرح ملي است، می فشاریم.
رییس جمهور سوریه ادامه داد: دولت سوريه آماده گفت وگو است. حل بحران سوريه بايد فراگير بوده و اوضاع اقتصادي، سياسي و اجتماعي را شامل شود.
 
ادامه دارد...

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها