سیاستمدار مصری: اخوان المسلمین قصد تک روی ندارد

سیاستمدار مصری: اخوان المسلمین قصد تک روی ندارد
دوشنبه 18 دی 1391 - 14:05

قاهره(العالم)- يكي از مسئولان اخوان المسلمين مصر وجود هرگونه نيتي از سوي مقامات اين حزب براي تك روي در قدرت را رد كرد.

"جمال تاج الدين" عضو كميته حقوقي حزب آزادي و عدالت مصر(شاخه اخوان المسلمین) روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، گفت: در همه نظام هاي دموكراتيك در جهان طبيعي است كه حزبي كه در انتخابات پيروز مي شود، تغييراتي را در كابينه آن کشور انجام دهد و سهمي بيشتر از احزاب ديگر در دولت داشته باشد که اين مساله به معناي تك روي در قدرت نیست.
در روزهاي گذشته تغييراتي در كابينه مصر روي داده كه اين تغييرات، شامل تغییر ده وزیر از جمله وزرای كشور، دارايي و حمل و نقل مصر شده است.
وی با تاکید بر این که مخالفان بايد روند دموكراتيك در كشور و نتايج انتخابات را بپذيرند، افزود: آنچه در کابینه مصر روي داده، تغييرات محدود در مدت زمان محدود و در مرحله اي دشوار است.
وي خاطرنشان كرد:  فقط سه نفر از ده وزيري كه وزارت خانه آنان در كابينه مصر دچار تعديل شده، از گروه اخوان المسلمين هستند.
تاج الدين از مخالفان خواست كه از اتهام زني به اخوان المسلمين درخصوص تلاش براي به دست گرفتن قدرت در مصر به طور انحصاري دست بردارند.
این مقام اخوان المسلمسن درباره تغيير وزير كشور مصر نیز گفت: اين تغيير در حالي رخ داده كه كشور نياز به ديدگاه امنيتي جديد دارد كه به بازگشت امنيت به كشور به ويژه در اين مرحله تا انتخابات آينده منجر شود.
وي در ادامه هدف از تغيير وزير حمل ونقل را سر وسامان دادن به وضعيت حمل ونقل در مصر و حل مشكلات مربوط به آن دانست.
تاج الدين همچنین با بيان اينكه وزير دارايي جديد مصر در زمينه اقتصاد اسلامي متخصص و كارشناس است، اظهار داشت: مصر در شرايط  فعلي و در مرحله انتقالي نياز به مسئولاني كارآمد در زمينه اقتصادي دارد تا كشور را به ثبات اقتصادي برساند و در نتيجه  وضعيت مالي و اقتصادي مصر بهبود يابد.
طی روزهای اخیر محمد مرسي رئيس جمهوري مصر، وزيران كشور، دارايي و حمل و نقل این کشور را براي آرام كردن و كاستن از خشم عمومي در نتيجه بحران اقتصادي بركنار كرد و سرلشگر محمد ابراهيم را به جاي احمد جمال الدين به عنوان وزير كشور و المرسي السيد حجازي را به جاي ممتاز السعيد به عنوان وزير دارايي مصر انتخاب كرد.
اما در مقابل یکی از مسئولان ارشد حزب کنگره مردمی ناصری مصر نیز در گفت وگو با شبکه خبری العالم در خصوص ترمیم کابینه این کشور گفت: ترمیم  کابینه مصر ضروری بود اما پس از افزایش تعداد وزرای وابسته به اخوان المسلمین در دولت، خطر اخوانی شدن کابینه مصر وجود دارد.
"صلاح الدین الدسوقی" با انتقاد از محمد مرسی، اظهار داشت: کشور شاهد افزایش شمار اعضای اخوان المسلمین در ارکان قدرت است.
وی تاکید کرد: اخوان المسلمین به تدریج درصدد اخوانی کردن همه ارکان دولت است و پس از تغییرات اخیر در وزارتخانه ها، تعداد وزرای اخوان المسلمین در دولت از 4 نفر به 7 وزیر افزایش یافته است.
fz-6-17:51
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها