تبلیغات انتخاباتی نامزدهای زن اردنی "تصویر" ندارد

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای زن اردنی
دوشنبه 18 دی 1391 - 22:35

برخی از زنان اردني نامزد انتخابات پارلماني اين كشور، به ويژه نامزدهاي شهر الطفيله واقع در 200كيلومتري پايتخت، علت عدم چاپ عكس خود در پوسترهاي تبليغاتي و اكتفا كردن به ذكر نام و شعار انتخاباتي را "محافظه كار" بودن جامعه اردن برشمرده و خاطرنشان كردند كه ما نمي خواهيم موجی از انتقادات را علیه خود برانگيزيم.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، پوسترهاي بدون عكس نامزدهاي زن، درحالي توزیع می شود كه در و ديوار خيابان هاي شهر الطفيله پوشيده از عكس نامزدهاي مرد انتخابات پارلماني است و حتي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي نيز از اين تصاوير در امان نمانده است.
انتخابات پارلماني اردن چهارم بهمن ماه 1391 ( 23ژانويه 2013) در تمام استان هاي اين كشور برگزار خواهد شد.
هزار و 522 نفر از جمله 209 زن درقالب 60 فهرست انتخاباتي بر سر 150 كرسي باهم رقابت خواهند كرد.
"امل الرفوع" كانديداي زن شهر الطفيله كه از چاپ عكس خود در پوسترهاي تبليغاتي اجتناب كرده است، جامعه اردن را "محافظه كار" توصيف مي كند و مي گويد: بخش زيادي از جامعه، ايده نصب تصاوير زنان بر در و ديوار شهر را نمي پذيرد.
انتخابات پارلماني اردن، امسال بر اساس قانون جديد انتخابات برگزار خواهد شد. بر اساس قانون جديد انتخابات، راي ‌دهندگان مي‌توانند دو راي داشته باشند كه نخستين راي به نامزدهاي مستقل حوزه راي‌گيري آنها و دومين راي به نامزدهاي ليست احزاب تعلق دارد.
اما اين قانون هم نتوانسته رضایت همه گروه هاي مخالف - به ويژه جنبش اسلامي- را جلب کند.
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها