افزایش آمار خشونتها در جده

افزایش آمار خشونتها در جده
سه شنبه 19 دی 1391 - 13:48

رئیس انجمن حمایت از امور سلامت خانواده در جده عربستان از افزایش آمار خشونتها در آغاز سال جدید و در ماههای محرم و صفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خانم دکتر "انتصار عاشور" معاون رئیس بیمارستان زنان و زایمان و کودکان درجده گفت: بیش از 15 مورد از این موارد ثبت شده  با مشارکت تعدادی از ارگان های دولتی و با نظارت امیر منطقه مکه به آن رسیدگی شده است. 
وی با بیان اینکه مواردی که در سال گذشته  گزارش شده و بر اساس آموزشها و توصیه ها بدان رسیدگی شده بالغ بر  370 مورد است و پیش بینی میشود مواردی که گزارش نشده و از سوی بیمارستانها نیز اعلام نشده بیش از مواردی است که کشف یا ابلاغ شده است؛ افزود: موارد خشونت بر اساس رده سنی به چهار بخش طبقه بندی می شود که  موارد زیر 18 سال، 150 مورد  از 18 تا 30سالگی ، 125 مورد ، از 30 تا 60سالگی  94 مورد  و یک مورد نیز بالای 60 سال گزارش شده است .
وی افزود: خشونتها  نیز به 4 نوع خشونت جسمی ، روحی ، جنسی و بی توجهی تقسیم می شود و بیشتر تجاوزهای جنسی نیز توسط نزدیکان قربانیان انجام می شود.
دکتر عاشور در گفت و گو با روزنامه "الیوم" اظهار داشت: شبکه های ماهواره ای، پخش برخی سریال های تلویزیونی، فیلم ها و پایگاههای اینترنتی درافزایش میانگین خشونت جسمی و جنسی نقش موثری دارد که مستلزم پخش برنامه های فرهنگی و آگاهی بخش گسترده برای دوری از این پدیده ای است که روز به روز آمارش رو به افزایش است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها