حزب حاکم :

پيش نويس قانون اساسي تونس قابل تعديل است

پيش نويس قانون اساسي تونس قابل تعديل است
سه شنبه 19 دی 1391 - 22:39

تونس (العالم) ـ مسوول دفتر ارتباطات و اطلاع رساني حزب نهضت تونس (حزب حاكم) با بيان اين كه با تدوين پيش نويس قانون اساسي، كشور وارد مسير دموكراتيك شده است، در واکنش به مخالفان گفت: این پيش نويس قابل بحث و بررسي و تعديل است.

"فيصل الناصر" سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم در واكنش به بروز مخالفت در خصوص بعضي بندهاي پيش نويس جديد قانون اساسي افزود: جامعه تونس و نخبگان آن فرصت اعلام آرا و ديدگاه هاي خود براي بررسي بندهاي قانون اساسي به منظور تعديل آن را دارند .
الناصر گفت: اينك فرصتي در كشور ايجاد شده كه همگان بايد به طور مثبت از آن بهره مند شوند.
وي با اشاره به اقدامات جنجال برانگيز مخالفان تونسي درباره بندهاي قانون اساسي، كه كشور را با بحران مواجه كرده است، افزود: مجلس موسسان تدوين پيش نويس قانون اساسي را به اتمام رساند و اكنون شاهد مشاركت عمومي و ملي براي بررسي بندهاي آن هستيم.
وی اظهار کرد : قانون اساسي سنگ بناي طرحي بزرگ تشكيل دولت قانونمند با نهادهاي متعهد است و حزب نهضت اسلامي باور دارد كه این قانون بايد نماينده همه تونسي ها باشد.
الناصر با اشاره به ادعاي مخالفان درخصوص درج كردن بند مصونيت قضايي براي حكومت در قانون اساسي، خاطرنشان كرد: این قانون بر هيچ مصونيتي براي هيچ مسوول حكومتي تاكيد نكرده ؛ بلكه بالعكس بر تشكيل دولت قانونمند و نهادهاي متعهد اصرار داردد كه همه مسوولان و ملت و جريانهاي سياسي را بدون استثنا در معرض بازخواست و پيگردهاي قانوني قرار مي دهد.
مسوول دفتر ارتباطات و اطلاع رساني حزب نهضت تونس اظهار داشت: قانون اساسي در واقع قانوني براي تشكيل دولتي قانونمند و نهادهاي متعهد و نه براي افراد و يا احزاب است و قرار دادن طرح پيش نويس قانون اساسي به منظور بررسي توسط مردم و جريانهاي سياسي، بهترين دليل بر اين مدعاست.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها