ادامه بحران رژيم صهيونيستي با پيروزي نتانياهو

ادامه بحران رژيم صهيونيستي با پيروزي نتانياهو
چهارشنبه 20 دی 1391 - 12:32

بيروت (العالم)- سیاستمدار فلسطینی تأکید کرد، بحران هايي كه رژيم صهيونيستي در عرصه داخلي با آن مواجه است با پيروزي بنيامين نتانياهو نخست وزير كنوني پايان نخواهد يافت و وي مجبور خواهد شد اقدامات رياضتي در پيش بگيرد.

"علي فيصل" عضو دفتر سياسي جبهه دموكراتيك براي آزادي فلسطين تاكيد كرد، روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: بحران اقتصادي رژيم صهيونيستي و ادامه اعتراض ها علت واقعي تلاش نتانياهو براي در پيش گرفتن سياسيت فرار به جلوي است.
وي گفت: براي نتانياهو آسان نيست همه اهداف انتخاباتي اش را محقق سازد حتي اگر فراكسيون قدرتمندي در كنيست (پارلمان رژيم صهيونيستي) تشكيل دهد.
به گزارش العالم، صدها هزار نفر از شهرک نشینان صهیونیست با برگزاري تظاهرات خياباني نسبت به دشوار شدن شرايط زندگي اعتراض كردند، و تغيير ريشه اي نظام اقتصادي و اجتماعي را خواستار شدند.
فيصل در ادامه درباره بحران داخلي رژيم صهيونيستي افزود: گمانه زني ها اين است كه نتانياهو و متحدان تندرو و راستگراي وي بتوانند 67 كرسي را در صورت ائتلاف با حزب كاديما از آن خود كنند و اين درحالي است كه احتمال مي رود احزاب ميانه رو و چپگرا اگر با احزاب عربي ائتلاف كنند نتوانند بيش از 53 كرسي را به دست آورند.
سه حزب موجود در اراضی اشغالی براي رويارويي با نتانياهو براي تشكيل ائتلافي متشكل از احزاب مخالف تلاش مي كنند.
علي فيصل اظهار داشت: شرايط براي نتانياهو در زمينه ترسيم سياست اقتصادي در برابر راستگراها و محافظه كاران دشوار خواهد بود و در اين بين حمايت هاي خارجي از رژيم صهيونيستي نيز روز به روز كاهش مي يابد.
وي گفت: البته رژيم صهيونيستي پس از شكست اخير در نوار غزه 500 ميليون دلار از آمريكا كمك دريافت كرد، اما همچنان مجبور است سياست هاي رياضي براي رويارويي با بحران اقتصادي داخلي در پيش بگيرد.
به دنبال اختلافات موجود در كابينه ائتلافي رژيم صهيونيستي انتخابات سراسري اين رژيم 9ماه زودتر از موعد مقرر و سوم بهمن ماه 1391 (22ژانويه 2013) برگزاري خواهد شد.
هيچ كدام از احزاب رژيم صهيونيستي اكثريت را در كنيست ( پارلمان) ۱۲۰ نفره اين رژيم در اختيار ندارد و معمولا تشكيل كابينه به صورت ائتلافي است.

MKH-8-19:44
 

پربیننده ترین خبرها