نماینده مجلس سوریه :

اهمیت دوستی ایران و سوریه مبادله زائران را آسان کرد

اهمیت دوستی ایران و سوریه مبادله زائران را آسان کرد
پنج‌شنبه 21 دی 1391 - 10:54

دمشق(العالم)- نماينده مجلس سوريه گفت : اهمیت دوستی ملت های ایران وسوریه موجب به نتیجه رسیدن فعالیت و تلاش برای آزادی زائران ربوده شده ایرانی در سوریه شد.

فيصل عزوز روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود:آزادي زوار ايراني ربوده شده در ازاي آزادي برخي زندانيان به ويژه خلبانان تركيه صورت گرفت.
وی اظهارکرد : دولت دمشق برای دوستي با ملت ايران ارزش بسیاری قائل است؛ لذا به خاطر اهميت اين دوستي شماري از زندانيان را در قبال آزادی زائران ایرانی آزاد كرديم.
وی ادامه داد: مبادله مزبور به معناي كوتاه آمدن در برابر افراد مسلح نيست بلكه به خاطر ملت ايران است كه دوست ما بوده و در اين محنت و شرايط سخت در كنار ما ايستاده؛ لذا ما بايد در كنارشان بايستيم.
عزوز همچنین درباره سخنان اخضر الابراهيمي فرستاده بين المللي به سوريه كه سخنان اخير بشار اسد رييس جمهور سوريه را يك طرفه خواند، افزود: الابراهيمي از ما مي خواهد بر سر حاكميت كشور معامله كنيم، در حالي كه حاكميت و استقلال سوريه خط قرمز ماست.
وي خاطر نشان كرد: تلاش خارجي براي حل بحران سوريه را مي پذيريم اما به شرط آنكه خللي در حاكميت كشور وارد نكند. از اين رو سخنان اخضر الابراهيمي كه مسئوليت حل بحران سوريه را دارد، تعجب برانگيز است.
به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق 48 زائر ايراني به همراه مترجمشان آزاد شدند اما دو مهندس ايراني همچنان در اسارت گروههاي مسلح هستند كه تلاش براي آزادی آنها  ادامه دارد.
تروریست‌های مسلح، 14 مرداد 1391 با حمله به یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در مسیر فرودگاه دمشق همه ۴۸ سرنشین آن را ربودند.
پیش از این نیز در چهار نوبت 28 زائر و کارشناس ایرانی نیروگاه برق در سوریه ربوده شده بودند، که با تلاش های بی وقفه در چند مرحله آزاد شدند.
tt-9-22:38
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها