معترضان در مقابل سازمان سیا تجمع کردند

معترضان در مقابل سازمان سیا تجمع کردند
سه شنبه 26 دی 1391 - 07:34

صدها فعال صلح آمریکایی با برگزاری یک راهپیمایی اعتراض آمیز در مقابل ساختمان مرکزی سازمان جاسوسی آمریکا سیا به سیاست به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین و قتل افراد غیرنظامی توسط آن در کشورهای مختلف اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در این راهپیمایی که مقابل ساختمان مرکزی سیا در لانگلی ویرجینیا برگزار شد، راهپیمایان با حمل ماکت یک پهباد و پلاکاردهایی قتل غیرنظامیان و افراد بیگناه در کشورهای مختلف را توسط این هواپیماها محکوم کردند.
راهپیمایان شعار می دادند هواپیماهای بدون سرنشین شیطانی هستند و به کشتن غیرنظامیان پایان دهید.
این راهپیمایی را چند گروه صلح آمریکایی از جمله انجمن ضد ترور هواپیماهای بدون سرنشین و مخالفان شکنجه ترتیب داده بودند.
این راهپیمایی در حالی برگزار می شود که باراک اوباما هفته گذشته جان برنان را برای ریاست سیا معرفی کرد. برنان از طرفداران به کار گیری هواپیماهای بدون سرنشین درعملیات به اصطلاح ضد تروریستی دولت این کشور است.
وی که پیشتر مشاور ارشد اوباما در امور مقابله با تروریسم بود مدعی شده که حملات هواپیماهای بدون سرنشین از وقوع حملات تروریستی علیه آمریکا جلوگیری کرده و جان آمریکایی‌ها را نجات داده است.
بنا به اعلام سازمان ملل حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا ممکن است جنایات جنگی تلقی شده و چنین حملاتی دیگران را ترغیب می‌کند تا استانداردهای حقوق بشر را زیر پا گذارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها