انتقاد سوریه از حامیان بین المللی تروریسم

انتقاد سوریه از حامیان بین المللی تروریسم
چهارشنبه 27 دی 1391 - 11:33

سفیر سوریه در سازمان ملل متحد، حمایت علنی برخی کشورها از گروه های تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار جعفری" دیروز (سه شنبه) در نشست شورای امنیت تحت عنوان "خطرهای تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی در نتیجه اقدامات تروریستی" تأکید کرد: با وجود اعتراف دیرهنگام جامعه بین الملل به وجود گروههای تروریست مسلح وابسته به القاعده در سوریه، و ارتکاب زشت ترین جنایات به دست این گروه ها؛ برخی از کشورها همچنان به حمایتهای علنی از این گروه‌های تروریستی ادامه داده، و سلاح، پول، آموزش، و پناهگاه امن در اختیار آنها قرار می دهند و از آنها حمایت سیاسی و رسانه ای می کنند.
وی افزود: از برخی از این کشورهای حامی تروریست‌ها درخواست کردیم به حمایت هایشان پایان دهند؛ همچنین از شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان و کمیته مبارزه با تروریسم خواستیم به مسئولیتشان در این زمینه عمل کنند؛ اما برخی از کشورهای بانفوذ اتخاذ هر گونه اقدام ملموس برای مبارزه با تروریسم در سوریه را با شکست مواجه کردند.
جعفری خاطرنشان کرد: حتی کشورهای دارای نفوذ در شورای امنیت تاکنون از صدور هفت بیانیه رسانه ای در محکومیت اقدامات تروریستی که جان صدها شهروند بیگناه را گرفته است، جلوگیری کرده اند.
سفیر سوریه در سازمان ملل، با تأکید بر اینکه دخالت منطقه ای و بین المللی در امور داخلی سوریه، به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است؛ چشم پوشی از نقض گسترده ساده ترین اصول و قوانین بین المللی از سوی برخی کشورها را امری شرم آور دانست.
وی با درخواست برای جدی گرفتن مبارزه با تروریسم در جهان، اظهار داشت: امروزه تروریست ها و حامیانشان با هدف دستیابی به اهداف شوم و ویرانگرشان به طور علنی خون شهروندان سوری را می ریزند.
"بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل نیز در این جلسه اظهار داشت: مبارزه با تروریسم در صورت بررسی نشدن دلایل انتشار تروریسم، بی نتیجه خواهد بود؛ این اولین اصل در استراتژی حهانی مبارزه با تروریسم است.
بان کی مون خاطرنشان کرد: تروریست ها و افراطیون از رسانه های اجتماعی برای افزایش افراطی گری استفاده می کنند.

پربیننده ترین خبرها