حُسن نیت دولت عراق در قبال تظاهرکنندگان

حُسن نیت دولت عراق در قبال تظاهرکنندگان
چهارشنبه 27 دی 1391 - 22:22

رئیس کمیته رسیدگی به مُطالبات تظاهرکنندگان عراق امروز (چهارشنبه) از آزادی 70 زندانی خبر داد و گفت: 6 هزار و 500 نفر به جرم دست داشتن در حملات تروریستی زندانی هستند.

حسین الشهرستانی در کنفرانس خبری مشترک با وزرای دادگستری و حقوق بشر عراق گفت: هفتاد زندانی از زندان های مختلف عراق آزاد شده اند و تعداد کسانی که به جرم دست داشتن در حملات تروریستی زندانی شده اند، شش هزار و پانصد نفر است که 97 نفر از این زندانیان زن هستند.
شهرستانی افزود: مجموعا 499 زن به علت ارتکاب جرایم مختلف زندانی هستند و تعداد کل زندانیان عراق 17 هزار نفراست.
دولت نوری مالکی نخست وزیر عراق روز 8 ژانویه 2013 کمیته ای وزراتی تشکیل داد تا به مطالبات تظاهرکنندگان - که مغایر با قانون اساسی نباشد- رسیدگی کند و از تظاهرکنندگان خواست که با تشکیل کمیته هایی، خواسته های خود را از طریق این کمیته ها به شورای های استانی منتقل کنند یا آن را مستقیماً به کمیته رسیدگی به مُطالبات تظاهرکنندگان ارائه دهند.
دولت عراق اعلام کرده است که کمیته رسیدگی به مطالبات تظاهرکنندگان تا پایان مأموریت خود، به طور مداوم نشست هایی را برگزار خواهد کرد.  
استان های الانبار، نینوا، صلاح الدین، کرکوک و دیاله و برخی مناطق بغداد، از روز 25 دسامبر 2012 تظاهرات گسترده ای با حضور علمای دین، رؤسای قبایل و مسئولان محلی خصوصاً اثیل النجیفی استاندار نینوا و رافع العیساوی وزیر دارائی برای ارائه مطالباتی شامل " آزادی زنان زندانی و زندانیان بی گناه، محاکمه تجاوزکنندگان به زنان زندانی و تغییر ساختار دولت" را شاهد بوده است. راهپیمایی هایی نیز در استان های جنوبی و برخی مناطق بغداد برای اعلام "حمایت از دولت نوری مالکی، دعوت به حفظ وحدت ملی و مخالفت با لغو قانون بازخواست و عدالت و ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم" برگزار شد.   
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها