سلطانیه در گفتگو با "العالم": غنی سازی هرگز متوقف نمی شود

سلطانیه در گفتگو با
جمعه 29 دی 1391 - 21:01

علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که ایران حتی یک لحظه غنی سازی را متوقف نکرده و نخواهد کرد.

"علی اصغر سلطانیه" در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم افزود: مذاکرات با آژانس در زمینه نزدیک سازی دیدگاه ها و رفع برخی اختلافات موفقیت آمیز بود، اما راهکار عملی پس از رفع همه اختلافات دو جانبه امضا خواهد شد.
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به این که موضوع بازدید هیات آژانس از پارچین پس از توافق درباره طرح کاری بررسی خواهد شد، ادامه داد: درباره برخی موضوعات با آژانس توافق حاصل شد، اما هنوز سندی امضا نشده است.   
وی تصریح کرد: مذاکرات با آژانس درباره حل اختلافات ادامه خواهد یافت و دو طرف برای دور آتی مذاکرات به توافق دست یافتند.
سلطانیه، گفت: مذاکره با آژانس رو به جلو بود و ما آمادگی کامل برای رفع ابهامات داریم؛ همچنین دور آتی مذاکرات قبل از نشست شورای حکام آژانس برگزار خواهد شد.  
"هرمن ناکرتس" رییس ناظران آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از ایران در اتریش، گفت: آژانس با ایران درباره برگزاری نشست در 12 ماه آینده در تهران به توافق دست یافت.
آخرین نشست ایران و آژانس اواسط دسامبر 2012 برگزار شد.
با وجود تاکید تهران در زمینه صلح آمیز بودن برنامه هسته ای، آمریکا و اتحادیه اروپا بر ادامه تحریم ها به منظور توقف فعالیت های هسته ای تاکید می ورزند.
  
 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها