شکایت از ناپلئون به اتهام شکستن بینی "ابو الهول"!

شکایت از ناپلئون به اتهام شکستن بینی
شنبه 30 دی 1391 - 22:53

یک شهروند مصری، محاکمه ناپلئون بناپارت امپراطور فرانسه، به اتهام "شکستن بینی مجسمه ابوالهول" و "آلوده کردن الازهر" را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع قضایی مصری امروز شنبه اعلام کردند که فردی به نام صالح توفیق ابراهیم از استان الغربیه در شمال غرب قاهره امروز دادخواستی مبنی بر محاکمه ناپلئون و همۀ عوامل ارتکاب این اقدامات را تقدیم طلعت عبدالله دادستان کل مصر کرد.
این شهروند مصری در شکوائیۀ خود آورده است: من صالح بن توفیق بن ابراهیم آل سلام، شهروند مصر، خواستار محاکمه همه کسانی هستم که به این تندیس بی گناه حمله کردند؛ و از دادگاه می خواهم در این باره حکم صادر نماید و معذرت خواهی ملت فرانسه در این باره ثبت شود. همچنین، حکم این شکوائیه در کتاب های درسی و تاریخی ثبت و درج گردد تا بار دیگر جنگی درنگیرد و فرانسه و نوکرانش وارد جنگی نشوند که بی تردید بازنده آن خواهند بود.
وي افزود: اگر فرانسه بيني تنديس بزرگ مصر - به عنوان نشان عزت وكرامت مردم مصر- را بازنگرداند، متعرض عزت و كرامت مصريان شده است؛ مصریانی كه جز در برابر الله سجده نكرده اند.
وي در اين دادخواست همچنين خواستار بازگرداندن آثار باستاني سرقت شده از مصر و اعمال اشدّ مجازات درباره عوامل سرقت و قاچاق اين آثار شده است.
گفتني است كه بيني تنديس مشهور ابو الهول در حمله ناپلئون بناپارت به مصر (1798 تا 1801 ميلادي) شكسته شده بود.
نيروهاي فرانسوي همچنين به دانشگاه الازهر، خاستگاه "انقلاب نخست قاهره" بر ضد استعمار فرانسه، حمله ور شده بودند.
دادخواست این شهروند مصری در شرایطی تقدیم دادستانی مصر می شود که سالها پس از پایان استعمار کهن، فرانسه از چند روز پیش، دور جدید ماجراجویی های خود در قاره آفریقا را با دخالت نظامی در جمهوری مالی آغاز کرده است.

پربیننده ترین خبرها