ناکامی مخالفان سوری در تشکیل دولت انتقالی

ناکامی مخالفان سوری در تشکیل دولت انتقالی
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 17:59

تلاش سران مخالف سوری شرکت کننده در نشست استانبول، برای تشکیل دولت موسوم به "انتقالی" با شکست مواجه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ائتلاف  مخالفان  سوریه  روز دوشنبه 21 ژانویه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رهبران مخالف سوریه شرکت کننده در نشست استانبول  تشکیل دولت انتقالی را به تاخیر انداخته اند تا این ائتلاف  کمیته ای برای رایزنی با  گروه های مرتبط با درگیری سوریه برای تعیین پایبندی آنها به این اقدام تشکیل دهد.
این ائتلاف در بیانیه خود اعلام کرده است که ظرف 10 روز آینده پیشنهادات خود را در خصوص تشکیل دولت انتقالی برای بررسی و تصمیم گیری مناسب به کمیته پنج نفره تشکیل شده در این باره محول خواهد داد.
این کمیته متشکل از احمد معاذ الخطیب رئیس ائتلاف، جرج صبرا  رئیس شورای ملی، احمد سید یوسف، برهان غلیون، احمد عاصی الجربا و مصطفی الصباغ است .
یکی از نمایندگان این ائتلاف در گفت وگو با خبرگزاری فرانس پرس گفت: این ائتلاف روز یکشنبه برای انتخاب نخست وزیر در تبعید، نشستی در استانبول برگزار کرد.
این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: اصل تشکیل دولت در تبعید و فردی که ممکن است ریاست آن را بر عهده بگیرد بررسی شد و ریاض حجاب نخست وزیر سابق سوریه  که از دولت جدا شده برای این پست معرفی شد که البته انتقادات گسترده ای را نیز به دنبال داشته است.
 

پربیننده ترین خبرها