دبیرکل جنبش احرار بحرین:

رژیم آل خلیفه گوش شنوا ندارد

رژیم آل خلیفه گوش شنوا ندارد
پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 23:13

العالم - دبیرکل جنبش احرار (آزادگان) بحرین گفت: گفت وگو با آل خلیفه در حکم صحبت با ناشنوایان است؛ چرا که این رژیم گوش شنوا ندارد.

"سعید الشهابی" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم فراخوان گفت وگوی ملی با انقلابیون را تلاشی برای از سر گذراندن 14 فوریه، سالروز آغاز انقلاب بحرین دانست.
وی با تاکید بر آن که مخالفان رژیم آل خلیفه از موضوع گفت وگو های ملی استقبال می کنند، افزود: انقلابیون به شرط آن که مذاکرات سیاسی جدی بوده و خواسته های مردم را مدنظر قرار دهد ، با آن موافق هستند.
به گفته وی ، ارائه راه حل سیاسی عادلانه، تعیین جدول زمانی برای عملی شدن توافق ها و ارائه ضمانت اجرای تعهدات  را از دیگر شرایط مخالفان رژیم برای نشستن پای میز مذاکره ذکر کرد.
الشهابی بیان کرد: مشکل بحرین میان طایفه ها و مردم نیست هر چند رژیم حاکم سعی می کند طایفه ها را به جان هم بیندازد، با این همه، انقلاب 14 فوریه به منظوررهایی از بردگی و وابستگی به اشغالگران بیگانه و سلطه خاندان آل خلیفه بر مقدرات یک ملت شکل گرفت.
وی افزود: علت زمان بندی انتخاب شده از سوی رژیم آل خلیفه برای مطرح کردن موضوع ازسرگیری گفت وگو با انقلابیون این است که تماس ها و میانجی گری های بین المللی نتیجه داده و پادشاه را ناچار کرد که مخالفان را به گفت و گویی حتی اگر شده غیرمستقیم فرابخواند.
دبیرکل جنبش احرار (آزادگان) بحرین ادامه داد: اگر قرار است گفت و گویی انجام شود باید با خاندان حاکم باشد نه با دولت چرا که  دولت بحرین هیچ اختیاری ندارد.
الشهابی درباره تاکید برخی طرف ها به پذیرش این فراخوان به عنوان آخرین فرصتی که باید از آن بهره برد، گفت: در واقع هیچ فرصتی برای گفت وگو با آل خلیفه وجود ندارد؛ زیرا رژیم خواهان گفت وگو نیست.
وی تاکید کرد: اگر حاکمان بحرین  برای گفت وگو با انقلابیون جدیت دارند باید بازداشت ها و صدور احکام ظالمانه در حق بازداشت شدگان را متوقف کنند.
 "حمد بن عیسی" پادشاه بحرین، چند روز پیش انقلابیون این کشور را به از سرگیری گفت وگوی ملی فراخواند که از سال 2011 تاکنون به تعلیق درآمده است.
/24/26 
 

پربیننده ترین خبرها