شورای رهبری انقلاب مصر تاسیس شد

شورای رهبری انقلاب مصر تاسیس شد
جمعه 6 بهمن 1391 - 23:14

"سید علام" از رهبران انقلابی حاضر در میدان التحریر در شبکه العالم، بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد انقلاب مصر قرائت کرد که در آن از تشکیل شورای رهبری انقلاب به منظور تحقق اهداف انقلابیون به ویژه عدالت گستری خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه آمده است: ای مردم مصر بزرگ و ای صاحبان اصلی انقلاب سرقت شده، ای ملتی که سال های سال طعم تلخ صبر را چشیدید و سال ها عزتتان بر باد رفت و ثروتتان به سرقت رفت و چپاول شد، ما را در بازپس گیری عزت و انقلابمان یاری کنید، انقلابی که نماد آن نان، عزت و عدالت اجتماعی بود.
سید علام،افزود: ای مردمان شریف و نستوه و ای فقیران و همه کسانی که می پرسید مصر به کدام سو می رود؟ برای نجات مصر و احقاق اهداف و برآوردن خواسته های انقلاب به پا خیزید. ما به تنهایی نمی توانیم کاری از پیش ببریم و تنها با شما و با تایید شما و یاری و پیوستن شما می توانیم کاری صورت دهیم. ما نمی خواهیم باری بر دوش شما باشیم و فقط از شما می خواهیم در منازل، مغازه ها، میدان ها کارگاه ها، مدارس ، کشتزارها و هر جا که هستید برای ما دعا کنید و با ما اعلام همبستگی کنید و با ما همصدا شوید تا همان گونه که در اوائل انقلاب پیمان بستیم، متحد شویم و سوگند یاد کنیم که نگذاریم کسی انقلاب ما را بار دیگر به سرقت ببرد و در این راه از جانمان هم بگذریم.
سید علام در ادامه، گفت: پس از برافتادن نقاب از چهره های واقعی افراد ناچار شدیم بار دیگر در جستجوی اعتماد به هر طرفی باشیم که از ما و حقوقمان و اهداف انقلابمان دفاع کند. اعتماد مانند اشکی است که از چشم می افتد، آیا اشک را می توان به چشم بازگرداند؟ به همین سبب اعلام می کنیم که ما انقلابیون مصر شورای رهبری انقلاب را تشکیل می دهیم و به تعدادی برابر با اعضای مجلس الشعب در این شورا عضو خواهیم داشت و از آن جا که ما صاحبان واقعی انقلاب و مشروعیت انقلابی هستیم، اعلام می کنیم که تنها به دنبال احقاق اهداف انقلاب هستیم که مهم ترین این اهداف عدالت گستری است.
در پایان این بیانیه آمده است: اگر مجلس الشعب مقر و جایگاهی دارد، ما نیز خواهان مقر و جایگاه هستیم و اگر مجلس الشعب بر اساس قانون اساسی فعالیت می کند، ما خواهان فعالیت بر اساس قانون انقلابی هستیم. بنابراین از مردم مصر می خواهیم به فریاد مصر برسند و مصر را نجات دهند.
امروز25 ژانویه در دومین سالروز شروع اعتراضات مردمی علیه دیکتاتوری حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر، مردم این کشور در مخالفت با دولت اخوان المسلمین به ریاست جمهوری محمد مرسی در شهرهای مختلف به خیابان ریختند تا از دستاوردهای انقلاب خود محافظت کنند.
این تظاهرات در بسیاری از شهرها به درگیری با پلیس انجامید و معترضان چندین دفتر اخوان المسلمین را به آتش کشیدند.
بنا بر گزارش رسانه ها بیش از هزار تن در این درگیری ها مجروح شدند.
25-15:49
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها