خشم صهیونیست ها از توافق ایران و آرژانتین

خشم صهیونیست ها از توافق ایران و آرژانتین
دوشنبه 9 بهمن 1391 - 14:25

العالم - توافق ایران و آرژانتین برای تعیین چارچوب پیگیری پرونده آمیا، مورد خشم وزارت خارجه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی ‌اکبر صالحی" وزیر خارجه ایران و "هکتور تیمرمن" وزیر خارجه آرژانتین روز گذشته در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی با صدور بیانیه‌ای از توافق درباره تعیین چارچوب پیگیری پرونده آمیا خبر دادند.
امروز وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبر، از توافق ایران و آرژانتین برای تشکیل کمیته مستقل تحقیق درباره حمله سال 1994 به مرکز یهودیان بوینس آیریس ابراز شگفتی کرد.
ییگال پالمور سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل، گفت: ما منتظر جزئیات کامل این توافق از سوی آرژانتین هستیم، زیرا این موضوع کاملا به اسرائیل ارتباط دارد.
صالحی و تیمرمن بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا با صدور بیانیه‌ای در خصوص پرونده آمیا اعلام کردند که طرفین پس از چند نوبت دیدار و گفتگو درسطوح کارشناسان وزرای خارجه به توافقی در خصوص تعیین چارچوب پیگیری پرونده آمیا دست یافتند.
در ژوئیه ۱۹۹۴ انفجار در مرکز همیاری یهودیان ۸۵ نفر از شهروندان یهودی تبار آرژانتینی کشته و بیش از 200 تن مجروح شدند.
پیش از این در حالی که دولت آرژانتین حتی موفق به شناسایی عامل این بمبگذاری نشده است، تحت فشار لابی های صهیونیستی، ایران و حزب الله لبنان را به دست داشتن در این انفجار متهم کرده بود.
تحلیلگران مستقل اعتقاد دارند انفجار این مرکز به دست خود صهیونیست ها انجام شده و آنان دو هدف را از این حادثه دنبال می کرده‌اند؛ یک: اتهام زنی به ایران و حزب الله و دوم: توقف مهاجرت شهرک نشینان از اراضی اشغالی فلسطین به آرژانتین به دلیل هراس ساکنان سرزمین های اشغالی از اوج گیری انتفاضه.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها