محمد مرسی در رفتارش تجدیدنظر می کند

محمد مرسی در رفتارش تجدیدنظر می کند
سه شنبه 10 بهمن 1391 - 11:17

دبیر کل حزب مخالف " فردای انقلاب" مصر گفت: محمد مرسی با تجدیدنظر در اعمال حالت فوق العاده در استان های سه گانه موافقت کرده است.

به گزارش شبکه خبری العالم ایمن نور پس از جلسه گفت وگوی ریاست جمهوری و احزاب مخالف گفت: رئیس جمهور با تجدید نظر در تدابیر فوق العاده اخیر از جمله اعمال حالت فوق العاده در استان های سه گانه مصر موافقت کرده است.
نور درباره نتایج گفت وگوی مذکور  تاکید کرد که درباره تشکیل دولت وحدت ملی برای نجات کشور از بحران سیاسی و امنیتی توافق نشد.
رئیس جمهور مصر در پی حوادث اخیر این کشور احزاب و تشکل های مخالف را به گفت وگو  فراخوانده بود که با موافقت و مخالفت برخی از احزاب و گروه های سیاسی این کشور مواجه شد.
جبهه موسوم به نجات ملی  اما فراخوان مرسی را نپذیرفته و سه شرط را برای مشارکت در این گفت وگو مطرح کرده بود؛ از جمله تشکیل "دولت نجات ملی".
ایمن نور درباره طرح درخواست تشیکل دولت نجات ملی در این جلسه گفت: درخواست تشکیل دولت نجات ملی در جلسه مطرح شد اما مورد بررسی قرار نگرفت و پاسخی در این باره دریافت نکردیم.
دبیرکل حزب فردای انقلاب همچنین گفت: 15 حزب سیاسی یادداشتی را شامل پنج درخواست به ریاست جمهوری تحویل دادند.
این خواسته ها علاوه بر تشکیل دولت نجات ملی شامل اصلاح قانون جدید انتخابات و ارجاع موضوع به دادگاه قانون اساسی طی چند روز بود.
به گفته ایمن نور در جلسه مذکور، درباره تشکیل چهار کمیته فرعی منشعب از [کمیته] گفت وگوی ملی توافق شد. این کمیته ها به موضوعاتی مانند تضمین های انتخاباتی و اصلاحات اقتصادی و اجتماعی خواهند پرداخت.
به گفته نور شرکت کنندگان در این جلسه همچنین توافق کردند که اعمال حالت فوق العاده و منع رفت و آمد در استان های پور سعید، اسماعیلیه و سوئز مورد تجدید نظر قرار گیرد.
گفتنی است جلسه گفت وگوی دیگری قرار است  طی چند روز آینده میان ریاست جمهوری و احزاب و تشکل های مخالف برگزار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها