توپ مخالفان در زمین رئیس جمهوری مصر

توپ مخالفان در زمین رئیس جمهوری مصر
پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 - 08:28

قاهره (العالم) - هماهنگ كننده جبهه نجات ملي مصر، در واكنش به طرح موضوع خطر فروپاشي مصر گفت: در حال حاضر توپ در زمين مسئولان مصري به ويژه محمد مرسي است كه بايد دعوت مخالفان براي گفت وگو براساس اصول مشخص را بپذيرد.

"اشرف العشري" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، از آمادگی محمد البرادعي رهبر جبهه نجات ملی مصر برای نشست فوري با رئيس جمهوري براي حل بحران خبرداد و افزود: هشدار وزير دفاع مصر در باره فروپاشي و مسئولیت همه در برابر این مسئله ، باعث شده تا مخالفان تهديدهايي را كه ممكن است پيامدهاي خطرناكي براي كشور داشته باشد، درك و نسبت به آن احساس خطر كنند.
وي تصريح كرد: جبهه نجات ملي و رهبر آن تعامل مثبتي با درخواست وزير دفاع مصر داشتند و دراین چارچوب البرادعي طرحي را پيشنهاد كرد تا به صورت عملي چندين سناريو براي خارج شدن از بن بست، وجود داشته باشد.
به گفته وی البرادعي خواستار نشستي با حضور وزيران دفاع ، كشور، احزاب سلفي ، اخوان المسلمين و جبهه نجات شده است تا همه اين گروه ها در باره تهيه نقشه راه برای خارج كردن كشور از بن بست فعلي به توافق برسند.
سرلشگر عبد الفتاح السيسي وزير دفاع مصر روز سه شنبه ضمن هشدار دراین باره که درگيري ميان نيروهاي سياسي مصر ممكن است كه به فروپاشي كشور منجر شود ، از همه طرف هاي سياسي خواست براي حل و فصل بحران سياسي تلاش كنند.
العشري هماهنگ كننده جبهه نجات ملي مصر، اظهار داشت: تعامل با طرح البرادعي، مي تواند راهكارها و سناريوهايي را براي دستيابي به راه حل فراهم کند تا به كاسته شدن از تنش هاي موجود ، بحران روزهاي گذشته که موجب كشته و زخمي شدن ده ها نفر از شهروندان مصري و نيز ركود در روند سياسي، اقتصادي و امنيتي شده است ، پایان یابد.
وی با بيان اينكه توپ درحال حاضر در زمين مسئولان مصري و اخوان المسلمين است ، افزود: درصورتي كه آن ها نتوانند تضمين هايي براي موفقيت راهكار مورد توافق فراهم كنند ، اين مساله اميدي به جبهه نجات ملي مي دهد كه با كمك گرفتن از تاثيري كه بر مردم و انقلابيون و تجمع كنندگان دارد ، راه حلي براي بحران فعلي پيدا كند.
وي تاكيد كرد: اين مساله در وهله اول به شخص رئيس جمهوری بستگي دارد که بايد راهكارها و اصولي را براي گفت وگوي فراگير و موفق ارائه كند تا نقشه سياسي مصر براي سال هاي آينده ترسيم شود.
درگيري نيروهاي امنيتي مصر با معترضان در شش روز گذشته، بيش از 60 كشته و صدها زخمي برجا گذاشته است.
MKH-30-16:52 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها