سید حسن نصرالله :

جنگ تبلیغاتی بزرگی علیه حزب الله لبنان درجریان است

جنگ تبلیغاتی بزرگی علیه حزب الله لبنان درجریان است
چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 20:14

دبیر کل حزب الله لبنان گفت : شایعاتی که در روزهای اخیر منتشر شده، بار دیگر این حقیقت را مورد تاکید قرار داد که جنگ تبلیغاتی و روانی بزرگی علیه حزب الله در جریان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سید حسن نصر الله ، چهارشنبه شب در برنامه زنده که از شبکه های ماهواره ای پخش شد ، شایعه پراکنی در خصوص وضع جسمانی خود را نشان دهنده تشدید جنگ روانی بر ضد حزب الله دانست و افزود : با صدا و تصویر اعلام می کنم هر آن چه درباره سلامتی من شنیده اید، شایعه و جلوه ای از جلوه های متعدد جنگ روانی بر ضد حزب الله است.
وی سپس به تحولات داخلی لبنان پرداخت و گفت: برای همه ملاحظاتی که در خصوص قانون انتخابات وجود دارد، جایگزینی واحد وجود دارد که ما با جدیت تمام برای عملی کردن آن تلاش خواهیم کرد.
 دبیرکل حزب الله با تاکید بر این که قانون انتخاباتی اکثریت محور عدالت و برابری را تامین می کند، خاطر نشان کرد که این نظام انتخاباتی، طایفه های مختلف را با یکدیگر همراه خواهد کرد و به کاهش تندروی ها و پررنگ شدن نقش اعتدال و میانه روی منجر خواهد شد.
وی این نظام انتخاباتی را رؤیای لبنانیان دانست که فرصت مناسب برای تحقق آن فراهم شده است.
نصرالله تاکید کرد: به منظور اجرایی شدن قانون انتخاباتی جدید، اقداماتی حقوقی لازم را انجام خواهیم داد.
وی سپس از تلاش دست های پنهان خارجی و داخلی برای به تعویق انداختن انتخابات خبر داد و گفت: هیچ کس جرأت ندارد که این مساله را علنی کند و به همین سبب حرف و حدیث های فراوان، اما فقط در پشت پرده درباره تعویق برگزاری انتخابات در جریان است.
نصرالله با بیان این که برگزاری انتخابات در موعد مقرر و بر اساس قانون جدید به نفع حزب الله لبنان است، اظهار داشت: ادعای برخی جناح ها در مورد تلاش حزب الله برای به تعویق انداختن انتخابات، کذب و افترایی بیش نیست و ما خواهان برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن هستیم.
وی افزود: آنان که خواهان به تعویق انداختن انتخابات هستند، باید شجاعت به خرج دهند و موضع خود را آشکارا اعلام کنند.
سید حسن نصر الله، شایعه پردازی و خبرسازی درباره همکاری حزب الله لبنان با سوریه برای چیرگی بر مناطق مرزی را کاملا کذب و بی اساس دانست و گفت: مردم مناطق مرزی لبنان شیعه هستند و هیچ یک از روستاهای سنی نشین مرزی را اشغال نمی کنند.
وی تصریح کرد: ماجرا از این قرار است که گروه های مسلح سوری، خانه های شیعیان لبنان را به تصرف خود در آورده و آن ها را از خانه هایشان کوچاندند. به این ترتیب مردم روستاهای مرزی حق دارند از منازل و املاک خود؛ و مهم تر از همه از جان خود در مقابل آنان دفاع کنند.
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه از ساکنان مناطق مرزی خواست از هر فرصتی برای تحقق صلح و آشتی بهره ببرند تا جلوی خونریزی ها گرفته شود.
نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عربستان، قطر، ترکیه و آمریکا از گروه های مسلح در سوریه پشتیبانی می کنند، تاکید کرد: ما هرگز از تجزیۀ سوریه حمایت نمی کنیم، زیرا این یک طرح اسرائیلی است.
سید حسن نصر الله با تاکید بر وجود دست هایی که لبنانیان را با شتاب به سمت جنگ طائفی سوق می دهند، هشدار داد: عده ای می خواهند چنین وانمود کنند که تا آغاز جنگ و فتنه در لبنان، تنها چند روز باقی مانده است. اما هرگونه جنگ و فتنه داخلی در لبنان، بسیار خطرناک خواهد بود و بر اساس همه معیارها و اصول، غیرقابل قبول است. بنابراین من همگان را به برخورد مسئولیت پذیرانه در برابر هرگونه تلاش برای برانگیختن درگیری طائفه ای دعوت می کنم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها