آزادی 4000 زندانی عراقی در دو ماه گذشته

آزادی 4000 زندانی عراقی در دو ماه گذشته
پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 19:54

حدود 4000 نفر از افرادی که درجریان اعتراضات و ناآرامی های برخی مناطق عراق بازداشت شده بودند، آزاد شده اند.

حسين الشهرستاني معاون نخست وزیر عراق، پنج شنبه در مراسم آزادی 160 نفر از بازداشت شدگان سیاسی، از جمله 13 زن در بغداد گفت: تعداد افراد بازداشت شده کانون اصلاح و تربیت وابسته به وزارت دادگستری 2000 نفر بوده و تقریبا" همین تعداد هم از بازداشتگاه های تابع وزارت کشور آزاد شدند.
معاون نخست وزیر عراق تصریح کرد: بعضی از افراد بی گناه که چند سال را بی سبب زندانی بوده اند، می توانند بابت مدت زمانی که در زندان بوده اند، طلب خسارت کنند.
عراق که از چند ماه پیش با بحران سیاسی مواجه بوده، مدتی است صحنه تظاهرات مردمی برای مطالبه لغو قانون مبارزه با تروریسم (ریشه کنی عناصر بعث) و آزادی زندانیان بوده است. درجریان این راهپیمایی ها، و در نتیجۀ تلاش برخی گروه ها با هدف دامن زدن به بحران و دست یافتن به منافع سیاسی یا اقتصادی، درخواست هایی طایفه ای نیز مطرح شده است.
نوری مالکی نخست وزیر عراق، بارها ترکیه را به تلاش برای دامن زدن به اختلافات طایفه ای و تجزیه عراق با هدف رسیدن به منافع مورد نظر خود در این کشور متهم کرده است.
همچنین در ادامه انتقاد مسئولان عراقی از دخالت های ترکیه در امور داخلی عراق، "ابراهيم الجعفري" رئیس ائتلاف ملی عراق امروز در بیانیه ای، ترکیه را از دخالت در امور کشورهای همسایه از جمله عراق برحذر داشت.
بر اساس بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست ائتلاف ملی عراق، ابراهیم جعفری امروز در دیدار با " آوه جيلان " کاردار سفارت ترکیه در عراق تاکید کرد: ترکیه باید نقشی مثبت را در زمینۀ تقویت روابط حسن همجواری و منافع مشترک دو کشور ایفا کند.
الجعفری تاکید کرد: ترکیه باید روابط متعادلی با عراق و کشورهای همسایه خود داشته باشد و در امور داخلی این کشورها دخالت نکند و به جای دخالت به طرف های سیاسی عراقی برای حل بحران این کشور کمک کند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها