معاون دبيركل جمعيت الوعد بحرین

آل خلیفه از مذاکره استفاده ابزاری می کند

آل خلیفه از مذاکره استفاده ابزاری می کند
جمعه 11 اسفند 1391 - 21:25

منامه (العالم)- انقلابيون بحرين و رهبران مخالفان اعلام كردند كه رژيم آل خليفه با برگزاري مذاكرات غير جدي در صدد است به جهانيان بگويد كه داراي وجاهت و مشروعيت بوده و با مخالفان در حال مذاكراه است اما مخالفان تاكيد مي كنند كه مذاكرات جدي نيست و براي وقت تلف كردن و تضعيف مواضع و خواسته هاي آنان است.

"رضي الموسوي" از رهبران مخالف بحريني و معاون دبيركل جمعيت "وعد" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهارات سميره رجب وزير امور مطبوعات و سخنگوي رسمي دولت بحرين را فرار از مذاكرات و تلاش براي محدود كردن مخالفان سياسي براي ترك مذاكرات دانست.
الموسوي گفت: نيروهاي دولتي سياست دو گانه اي در برابر مخالفان اتخاذ مي كنند و درست زماني كه در رسانه ها سخن از مذاكرات است، سخنگوي رسمي دولت درباره روش ويژه خود در مذاكرات سخن مي گويد.
گفتني است گروه هاي مخالف خواهان شركت فردي خاص و ويژه به عنوان نماينده مستقيم حاکم بحرین شدند و حضور سه وزير به عنوان نماينده دولت را قبول ندارند. آنان بر اين عقيده اند كه نبود كسي كه نماينده واقعي حاکم این جزایر بر سر ميز مذاكرات باشد، باعث مي شود كه مذاكرات بي نتيجه بماند.
معاون دبيركل جمعيت "وعد" از نيروهاي دولتي خواست تا تصميم نهايي خود را براي برگزاري يا لغو مذاكرات اعلام كنند.
وي تاكيد كرد: مخالفان بحريني با وجود اعمال فشارها و در تنگنا قرار دادن آنها براي ترك ميز مذاكرات، موضع خود را قطعي كرده و از ادامه مذاكرات جدي سخن گفتند و اين كه مذاكرات بايد برنامه و ابزار مشخصي داشته باشد.
موسوي خاطرنشان كرد: برخي گروه هاي مستقل وابسته به رژيم همواره جلسه مذاكرات را متشنج مي كنند اما مخالفان بر ادامه مذاكرات جدي با حضور نماينده مستقيم دولت اصرار دارند و آن را مساله اي مهم و  ضروري و دال بر جدي بودن مذاكرات مي دانند.
مخالفان دولت، سميره رجب وزير مطبوعات و سخنگوي رسمي دولت را مسئول بروز اختلافات مبني بر حضور نمايندگان دولت در نشست مذاكرات روز يكشنبه گذشته دانستند.
گفتني است پنجمين جلسه مذاكرات كه چهارشنبه گذشته برگزار شد، به دليل اصرار مخالفان مبني بر اين كه يك فرد بايد به طور مستقيم به نمايندگي از دولت در مذاكرات حضور داشته باشد، به امور اجرائي و مقررات مديريت جلسات اختصاص يافت.
3/1-
 

پربیننده ترین خبرها