دبيركل تجمع ملي دموكراتيك خواستار شد؛

تعيين ميانجي بين المللي براي حل بحران بحرين

تعيين ميانجي بين المللي براي حل بحران بحرين
جمعه 11 اسفند 1391 - 22:40

منامه (العالم)- دبيركل تجمع ملي دموكراتيك، با تاكيد بر اين كه محافل بين المللي مسئول ادامه نقض حقوق شهروندان بحرين است، خوستار انتخاب يك ميانجي بين المللي براي حل بحران كشورش شد.

"فاضل عباس" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: "بيانيه سازمان ديده بان حقوق بشر مبني بر اين كه تا زماني كه مسئولين بحرين به خاطر نقض حقوق بشر مجازات نشوند، اصلاح واقعي انجام نمي شود" با گزارش شريف بسيوني، رييس كميته حقيقت ياب بحرين، درباره سياست فرار از مجازات و بازخواست نهادهاي امنيتي كاملاً تناسب دارد.
اين مخالف بحريني با بیان اینکه اين مساله زماني روشن تر شد كه قوه قضائيه حكم برائت قاتلان شهيد عيسي عبدالحسن و شهيد فاضل المتروك از فعالان انقلاب بحرين، را صادر كرد، گفت: گزارش سازمان ديده بان حقوق بشر نيز تاكيدي بر ناكامي شديد رژيم بحرين در اجراي دستورات بسيوني است.
وي تاكيد كرد: رژيم بحرين همچنان به دنبال طفره رفتن از اجراي تغييرات، ادامه سركوب مردم و اتخاذ راهكارهاي امنيتي است و محافل بين المللي مسئول وضعيت كنوني هستند زيرا همچنان از رژيم بحرين حمايت مي كنند.
دبيركل تجمع ملي دموكراتيك در ادامه افزود: رژيم، مسئولان واقعي و عاملان كشتار مردم را مجازات نكرد و حتی كساني كه به سوي انقلابيون تيراندازي كردند را هم تبرئه نمود!
وي امريكا و عربستان را به ادامه حمايت از رژيم آل خليفه و تجهيز آن به سلاح و حمايت سياسي از اين رژيم متهم کرد و یادآور شد: مردم بحرين همچنان بر ادامه راه انقلاب و تحقق خواسته هاي خود تاكيد دارند و خودداري از تحويل پيكر شهيد محمود الجزيري پيامي مبني بر ناتواني رژيم در حل بحران و ضرورت تعيين يك ميانجي بين المللي است.
وي افزود: نمي توان به رژيم آل خليفه در خصوص مذاكره با مخالفان اعتماد كرد به همين دليل بايد يك ميانجي بين المللي تعيين شود تا براي يافتن راهكاري در خصوص بحران سياسي كشور اقدام لازم به عمل آيد.
گفتنی است از ابتدای انقلاب مردم بحرین برای رسیدن به حقوق مشروع خود تاکنون ده ها تن از معترضان به شهادت رسیده، صدها نفر زخمی و هزاران نفر نیز بازداشت، شکنجه و یا از کار اخراج شده اند. رژیم بحرین این اقدامات را در سایه حمایت های کشورهای مدعی دمکراسی مانند اروپا و آمریکا انجام می دهد.
MKH-1-10:50
 

پربیننده ترین خبرها