تشییع شهید بحرینی پس از 12 روز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:12

پيكر شهيد "محمود الجزيري" پس از 12 روز سرانجام در جزيره "النبيه صالح" تشييع شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در حالي كه رژيم آل خليفه سعي داشت، با تحویل ندادن پيكر اين شهيد از حضور گسترده مردم در مراسم تشييع و شكل گيري تظاهرات جلوگیری کند، هزاران تن از مردم بحرين در جزيره النبيه صالح در تظاهراتي گسترده عليه رژيم شعار دادند سياست كشتار خونسردانه مخالفان را محكوم كردند.
پيكر شهيد محمود الجزيري بعد از ظهر امروز سه شنبه با حضور شماری از چهره های بارز انقلابی مانند شيخ "علي سلمان" دبيركل جمعيت وفاق اسلامي به خاك سپرده شد.

تعهد گرفتن از خانواده شهید برای تشییع الجزیری در "نبیه صالح"

" جلال فیروز " نماینده فراکسیون مستعفی الوفاق در مجلس بحرین، امروز در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: علت خودداری رژیم آل خلیفه از تحویل پیکر شهید محمود الجزیری، ترس این رژیم از تکرار تشییع جنازه مهیب و گسترده شهید "حسین الجزیری" عموزاده این شهید است.

وی با تاکید بر این که وزارت کشور مسئول شهادت محمود الجزیری است، خاطرنشان کرد: در حالی که عوامل امنیتی وزارت کشور، مسئول تیراندازی به تظاهر کنندگان مسالمت جو و شلیک گازهای سمی به سر و پیکر آنان است، این وزارتخانه، برای تشییع پیکر او شرط تعیین می کند.

نماینده سابق مجلس بحرین در ادامه تعیین مکان تشییع جنازه و خاک سپاری، را حق مسلم مردم دانست و یادآوری کرد که پیکر برخی از متوفیان را پس از تشییع در زادگاه، به نجف اشرف یا مدینه منوره منتقل می کنند، و رژیم آل خلیفه اعتراضی به این کار نمی کند. اما از تشییع پیکر این شهید در زادگاهش جلوگیری می کند.

وی خاطر نشان کرد: خانواده شهید محمود الجزیری در دو بیانیه جداگانه فاش کرد که رژیم آل خلیفه پیکر شهید را به مدت 13 روز توقیف کرد تا بتواند از تشییع پیکر وی در منطقه الدیه جلوگیری کند.

جلال فیروز افزود: رژیم آل خلیفه همچنین از خانواده شهید تعهد امضا شده گرفت تا پیکر محمود الجزیری را در "النبیه صالح" تشییع کنند، در غیر این صورت، برادر شهید را که در زندان این رژیم به سر می برد، تحت فشار قرار می دهد. رژیم آل خلیفه همچنین از خانواده شهید الجزیری خواست که نامه ای امضا شده از جمعیت الوفاق ارائه کند که در آن گواهی شود در صورت برگزاری تشییع پیکر شهید در منطقه الدیه، تنها افراد معدودی در آن شرکت کنند.

5-13:44
26

پربیننده ترین خبرها