نابسامانی و سوء مدیریت در بی بی سی عربی

نابسامانی و سوء مدیریت در بی بی سی عربی
جمعه 18 اسفند 1391 - 23:20

یک منبع آگاه از درون بخش عربی بی بی سی فاش کرد که اکثر کارکنان بخش عربی این شبکه، به مدت 6 سال است که نسبت به اوضاع نابسامان این بخش معترض هستند.

 دلیل این نابسامانی ها از سوء مدیریت و عدم کفایت برخی سردبیران و عزل و نصب های سلیقه ای گرفته تا اختلاف بر سر چگونگی انعکاس حوادث خاورمیانه را شامل می شود.
شخص مزبور اظهار داشت که بخش عربی از زمان ایجاد دارای ترکیب ناهمگونی بود که همین امر تاثیر سوئی بر اداره موسسه داشت و چنین می نمود که گوی تعارض میان کارکنان از ذهنیات آنان ناشی شده و هریک می خواهند خصومت های شخصی شان را با کشورها و رهبران خاصی به حساب بی بی سی تسویه نمایند.
گفتنی است بخش عربی بی بی سی، بعد از بخش انگلیسی بزرگترین واحد این شبکه به شمار می رود.
سایت عرب آنلاین از قول این منبع آگاه افزود:  در صورتی که موسسه بخواهد مشکلات موجود از 5 سال پیش (یعنی زمان تاسیس تلویزیون تا کنون) را برطرف نماید، کاری سخت و طولانی در پیش خواهد داشت.
وی همچنین فاش کرد که این موسسه به دلیل عدم رعایت بی طرفی در پوشش مسائل خاور میانه تعداد فراوانی شکوائیه از جانب بینندگان و برخی مقامات دولتی دریافت کرده است.
وی خواستار تجدید نظر در منصب "سلیم بتکه" مدیر بخش خاورمیانه و نیز "فارس خوری" ناظر بخش عربی و نیز تغییراتی در بیشتر سردبیران و مدیران بخش های مختلف گردید.
فرد مذکور خاطرنشان کرد: برنامه های شبکه تحت تاثیر نوسان شدید در جهت گیری های نویسندگان قرار دارد، به طوری که بیننده را به جای آن که در برابر یک صدای واحد به عنوان نظر بی بی سی قرار دهد، در برابر تناقضات گوناگون قرار می دهد.
یکی از ناظران که نخواست اسمش فاش شود گفت: ممکن است شما در یک روز شاهد اخبار و گزارش ها و مصاحبه هایی درباره یک موضوع مهم روز در خاورمیانه باشید و در روز بعد، مواضعی جدید و متفاوت را نسبت به همان موضوع بشنوید.
وی افزود: دلیل این تناقض این است که سردبیر روز اول جهت گیری های سیاسی متفاوتی نسبت به سردبیر روز دوم دارد و هریک از آنان به جای آن که منعکس کننده نظرات شبکه باشند، اقدام به انعکاس نظرات شخصی خود می نمایند.
وی اظهار داشت: اگر اصلاحات در این بخش منحصر به اقدامات صوری باشد، ممکن است این مشکلات تشدید شود و همزمان با آن، اعتراضات افزایش یابد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها