انگلیس به جای آزادی گروگان ها، آنان را کُشت

انگلیس به جای آزادی گروگان ها، آنان را کُشت
شنبه 19 اسفند 1391 - 17:50

عمليات نظامي مشترك انگليس و نيجريه با هدف آزادي كارمندان خارجي كه در شمال نيجريه توسط جماعت انصار المسلمين دستگير شده بودند، به قتل همۀ گروگانها منجر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبري العالم، جماعت "انصار المسلمين در بلاد سودان" در بيانيه امروز شنبه تاكيد كرد كه 7 تن از كارمندان خارجي كه در شمال نيجريه بازداشت كرده بود، در پي عمليات نظامي مشترك انگليس و نيجريه با هدف آزادي آنها، به قتل رسيدند.

در بیانیه اين جماعت آمده است: پيشتر هشدار داده بودیم که هرگونه اقدام براي آزادي گروگان ها با استفاده از زور، زندگي اين كارمندان را به خطر خواهد انداخت، اما دولت نيجريه اين هشدار را ناديده گرفت و سعي كرد از راه هاي نظامي آنها را آزاد كند،  از اين رو دستور اجرای عمليات نظامي را صادر كرد. علاوه بر آن  دولت انگليس برای این کار هم تعدادي جنگنده و سرباز اعزام كرده بود.

جماعت انصار المسلمين در بيانيه اي كه ابومسلم الانصاري امير اين جماعت امضا كرده و نسخه اي از آن به دست پايگاه "الاسلاميون" رسيده است، با تاكيد بر اين كه در نتيجه اين عمليات نظامي مشترك دو دولت، 7 گروگان كشته شدند، قول داد كه ويديوي اين عمليات نظامي را كه منجر به قتل همه گروگان ها شد، منتشر کند.

انصار المسلمين ، 7 كارمند خارجي كه عبارتند از 4 لبناني ، يك ايتاليايي ، يك انگليسي و يك يوناني بودند و براي شركت لبناني "سيتراكو" در شهر جاما واقع در شمال نيجريه فعاليت مي كردند، در 14 فوريه گذشته ربود و طي اين عمليات نگهبان نيجري آنها را به قتل رساند.

اين جماعت در آن هنگام اعلام كرده بود كه اين عمليات پاسخي در مقابل اقدامات خصمانه كشورهاي اروپايي عليه دين مبين اسلام است، كشورهايي كه در مناطق عديدي مانند مالي و افغانستان با مسلمانان در حال جنگ هستند.

"ويليام هگ" وزير خارجه انگليس پس از ربودن اين 7 كارمند خارجي اظهار نگراني كرده و گفته بود كه با مقامات نيجريه در حال تماس است. از سوي ديگر "گودلاك جاناتان" رييس جمهور نيجريه نيز عمليات ربايش كارمندان خارجي را محكوم كرد  و سخنگوي رسانه اي وي اعلام كرده بود كه رييس جمهور به خانواده هاي ربوده شدگان اطمينان داد كه نيروهاي امنيتي تمام تلاش خود را براي آزادي گروگان ها به كار خواهد گرفت بدون آنكه صدمه اي به آنها وارد شود.

پليس نيجريه نيز تاكيد كرد كه تمام تلاش خود را براي تعقيب ربايندگان در مناطق اطراف شهر جاماري كه در 480 كيلومتري شمال شرقي آبوجا پايتخت نيجريه واقع است، بكار مي گيرد.

جماعت "انصار المسلمين در بلاد سودان" يك گروه مسلح در نيجريه است كه با جماعت "اهل سنت براي دعوت و جهاد" ارتباط دارد. در سطح رسانه اي اين جماعت اهل سنت به گروه "بوكوحرام" شهرت دارد و اعلام مي كند كه هدفش برپايي كشوري اسلامي و دفاع از مسلمانان مستضعف است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها