عراق سفیر خود را از دوحه فرا می خوانَد

عراق سفیر خود را از دوحه فرا می خوانَد
يکشنبه 20 اسفند 1391 - 13:59

در پی دخالت هاي آشكار قطر در امور داخلي عراق و دست داشتن مقامات این کشور در ناآرامي ها و تظاهرات اخير برخي مناطق عراق، نخست وزير عراق درصدد فراخواني سفير اين كشور از دوحه برآمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در پي اتهامات مسئولان عراقي به قطر مبني بر حمايت از تظاهرات و ناآرامي هاي اخير عراق و نفوذ عوامل اين كشور درميان تظاهركنندگان عراقي، نوري مالكي نخست وزير عراق درصدد است كه " جواد الهنداوي " سفير عراق را از قطر فرا بخواند.

سایت خبری "وطن" به نقل از يك منبع آگاه در پايگاه عراقي " الكتابات " نوشت: نوري مالكي دراين باره با مشاوران نزديك خود و مسئولان حزب الدعوه مشورت کرده و در نشست اخير خود با اعضاي كابينه عراق در روز سه شنبه گذشته نیز در اين باره رايزني هایی انجام داده است و تقريبا" به اين توافق رسيده اند كه جواد الهنداوي سفير عراق در قطر - كه درحال حاضر در بغداد به سر مي برد - به دوحه بازنگردد.

ائتلاف دولت قانون به رهبري نوري مالكي نخست وزير عراق، همواره قطر را به دخالت در امور داخلي عراق متهم مي كند.

"مفيد البلداوي" نماينده ائتلاف دولت قانون عراق در جمع خبرنگاران گفت: قطر در امور عراق دخالت مي كند و با وارد كردن عناصر تروريست به استان هاي الانبار و نينوا از طريق منطقه كردستان عراق و سوريه فتنه انگیزی مي كند و بدين ترتيب دوحه حامي عناصر تروريستي است و آن ها را مورد حمايت هاي مالي و پشتيباني خود قرار مي دهد.

البلداوي افزود: دخالت هاي قطر در امور عراق، واضح و آشكار است و اين كشور با تركيه براي اجراي طرح هاي شك برانگيز در منطقه همكاري مي كند.

وي تاكيد كرد دولت عراق و وزارت امور خارجه اين كشور بايد ادله اي را كه درباره دخالت آشكار قطر در امور عراق و نفوذ عوامل اين كشور در ميان تظاهركنندگان عراقي در دست دارند، به سازمان ملل ارائه كنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها