درخواست محاکمه وزیر کشور عربستان

درخواست محاکمه وزیر کشور عربستان
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 19:43

العالم - فعالان سیاسی عربستانی با صدور بیانیه ای از پادشاه این کشور خواستند ضمن برکناری فوری "محمد بن نایف" وزیر کشور، زمینه محاکمه وی را به علت نقض گسترده حقوق بشر فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در چند هفته اخیر درخواست برکناری وزیر کشور عربستان در نامه و بیانیه های  متعددی مطرح شده است که مهم ترین آن، بیانیه منتشر شده از سوی دو خانواده الرشودی و التویجری است.

در بیانیه اخیر که حدود 60 فعال سیاسی از مناطق مختلف عربستان آن را امضا کرده اند به این نکته اشاره شده است که: گسترش موارد نقض حقوق بشر در داخل و خارج از زندان های عربستان دیگر بر کسی پوشیده نیست و خانواده ای در این کشور یافت نمی شود که یک یا چند تن از اعضای آن در معرض نقض حقوق بشر از جمله بازداشت خشونت آمیز،محاکمه مخفیانه، شکنجه و ... قرار نگرفته باشد.

این بیانیه می افزاید حتی فعالان حقوقی وسیاسی عربستانی نیز به علت سیاست های ظالمانه وزیر کشور به بهانه مبارزه با تروریسم، از موارد نقض حقوق بشر در امان نمانده اند.
 
فعالان عربستانی خاطرنشان کرده اند که دیکتاتور افراطی چون محمد بن نایف که خود عامل و منبع تروریسم است، اعتقاد به فرهنگ تسامح ندارد، حقوق بشر را به رسمیت نمی شناسد و خود عامل فتنه و خشونت است، نمی تواند با تروریسم مبارزه کند.

امضا کنندگان این بیانیه افزودند: شخصیتی باید عهده دار پرونده مبارزه با تروریسم شود که از احترام مردم برخوردار باشد، منافع ملی را به منافع شخصی و گروهی ترجیح دهد و شریعت و قوانین برگرفته از آن را که ضامن آزادی های مردم است، محترم بداند.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها