تبرئه 3 پلیس از پرونده قتل فعال بحرینی

تبرئه 3 پلیس از پرونده قتل فعال بحرینی
چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 10:23

دادگاه عالی جنایی رژیم بحرین، 3 نفر از 5 متهم در پرونده قتل "زکریا العشیری" در زندان را تبرئه کرد .. این 5 نیروی پلیس نیز اتهام خود را در این پرونده رد کردند، این درحالی است که محاکمه خانم "زینب الخواجه" از فعالان انقلابی بحرینی به بهانه توهین به یک پلیس همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه عالی جنایی دیروز در جلسه ای دو متهم به قتل "علی صقر" در زندان را فقط به 10 سال زندان محکوم کرد.
این دادگاه همچنین 3 نفر از 5 متهم در پرونده قتل "زکریا العشیری" را تبرئه کرد.. این پنج نیروی پلیس نیز اتهام خود را رد کردند.
دادستانی در جلسه دادگاه تأکید کرد بر اساس گزارش پزشکی قانونی و اعتراف متهمان "علی صقر" و "زکریا العشیری" را پس از بازداشت در 8 آوریل 2011 در زندان مورد ضرب و شتم قرار دادند .. 3 نفر نیز در این بین متهم شدند که با وجود اطلاع از این جنایت، آن را گزارش نکرده اند.

علی صقر و زکریا العشیری از جمله فعالانی بودند که در جریان انقلاب مسالمت آمیز مردم  14 فوریه بازداشت شده، و بر اثر شکنجه در زندان به شهادت رسیدند.
صدور حکم سبک برای عاملان شهادت این دو فعال بحرینی و تبرئه شماری از متهمان پرونده درحالی است که محاکمه خانم "زینب الخواجه" همچنان ادامه دارد.
دادگاه فرعی جنایی دیروز ادامه بررسی پرونده الخواجه را برای شنیدن اظهارات شاهدان به 26 مارس 2013 موکول کرد. وی در این پرونده به بهانه توهین به یکی از نیروهای پلیس در جریان بازداشتش محاکمه می شود.
قرار بود در جلسه دیروز دادگاه شاهدان حاضر شوند،  اما آنها برای دومین بار غایب بودند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها