فعال بحرینی: هدف آل‌خلیفه از گفت‌وگو خريد زمان است

فعال بحرینی: هدف آل‌خلیفه از گفت‌وگو خريد زمان است
پنج‌شنبه 1 فروردين 1392 - 23:11

منامه (العالم)ـ يكي از رهبران جمعيت عمل اسلامي بحرين هدف رژيم آل خلیفه از برگزاري جلسات متعدد گفت وگو را وقت کشی و خريد زمان دانست.

"هشام الصباغ" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: در جریان برگزاری 9 جلسه از گفت وگوهای صوری، رژيم آل خليفه بر عليه بيش از 90  شهروند بحريني احكامي صادر كرده که مجموع آنها بیش از 200  سال است، موضوعی که رسانه ها درباره آن سکوت کرده اند.

 الصباغ با اشاره به ادامه بازداشت دو پزشک و یک تیم پزشکی افزود: امروز موعد محاكمه پزشكان بود اما جلسه محاكمه به روز 28 ماه جاري موكول شد، اتهامات اين افراد واهی است و برخی از آنها 5 سال است که در زندان به سر می برند.

عضو ارشد جمعيت عمل اسلامي بحرين با بیان اینکه رژيم آل خلیفه با تحولات منطقه ای و چالشهاي داخلي روبرو شده، خاطرنشان کرد: انقلاب بحرين گفت وگوهای صوری را پشت سر گذاشته و اعتراض هاي مردمي با وجود محاکمه های ظالمانه و اعمال فشار بر انقلابیون و اقشار مختلف مردم همچنان با جدیت ادامه دارد.

الصباغ تأکید کرد:  رژيم در گرفتاري بزرگي به سر مي برد اما همچنان بر وقت كشي و راه حل هاي ناقص و موقت تكيه دارد.

وي درباره موضع رژیم سعودی مبني بر اين كه امنيت بحرين همان امنيت عربستان است، اظهار داشت: اين مواضع با سخنان حمد بن عيسي آل خليفه شاه بحرين و نخست وزير اين كشور همسو است؛ آنها از عربستان به خاطر آنچه كه در دو سال گذشته در بحرين انجام داده است، تشكر و قدرداني كردند؛ بويژه وزير دادگستري بحرين كه از عربستان به دليل ارسال نيروهاي نظامي و سركوب و قتل بسياري از مردم بحرين تشكر كرده است.

"محمد جمیل الجمری" نماینده سابق جمعیت وفاق در پارلمان بحرین نیز در گفت وگو با شبکه العالم، تأکید کرد: جلسات گفت وگوی ملی هنوز به جدیت لازم و مطلوب نرسیده است، چرا که حاکمیت نیز باید در این جلسات نماینده داشته باشد.
الجمری با متهم کردن رژیم آل خلیفه به ارعاب و تحت فشار گذاشتن گروه های انقلابی و مخالف از راه‌های سیاسی و رسانه‌ای، خاطرنشان کرد: نتایج این جلسات نیز باید در معرض همه پرسی عموم مردم قرار گیرد.
13:43

پربیننده ترین خبرها