اعضای اتحادیه عرب عامل بحران در سوریه شده اند

اعضای اتحادیه عرب عامل بحران در سوریه شده اند
چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 22:22

العالم - مقام های دمشق اقدامات اتحادیه عرب را موجب رو دررو قرار گرفتن اتحادیه با مردم سوریه دانستند که هیچ کمکی به حل مشکلات این کشور نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم بیانیه دولت سوریه یک روز بعد ازآن صادر شد که نشست سران عرب ضمن واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه و سازمان های وابسته به آن به معارضان، حق کشورهای عضو در اعطای سلاح به مخالفان دولت بشار اسد با به رسمیت شناخت.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از بیانیه دولت این کشور گزارش کرد : اقدامات اتحادیه عرب باعث شد کشورهای عضو به جای آن که نقشی در حل و فصل سیاسی بحران سوریه داشته باشند به یکی از عوامل ایجاد بحران تبدیل شوند.
دمشق اعلام کرد تصمیم های کنفرانس دوحه به منظور پوشش دادن به اقدام کشورهایی اتخاذ شد که صراحتا حمایت خود را از تروریسم و کمک مالی و نظامی به تروریست ها اعلام می کنند و این کارشان به معنای حمایت از اقدامات خشونت بار ، افراط گرایی و تروریسم در سوریه است.
بیانیه در ادامه ضمن هشدار به کشورهایی که با کمک مالی و تسلیحاتی و آموزش و پناه دادن به تروریست ها با آتش بازی می کنند، افزود: این آتش به کشورهای خودشان هم سرایت خواهد کرد و تروریسم نه فقط سوریه که تمام کشورهای عربی را تهدید می کند.
دولت سوریه اقدام سران اتحادیه عرب در واگذاری کرسی این کشور به معارضان را عمل غیر مسوولانه و غیرقانونی خواند و برافراشتن پرچم معارضان به جای پرچم ملی سوریه را نقض آشکار منشور اتحادیه عرب و سازمانهای تابعه درقبال یکی از اعضای موسس آن برشمرد.
این بیانیه خاطرنشان می کند خطرناک ترین قسمت ماجرا آنجاست که کرنش و اطاعت از سیاست تطمیع و ارعاب که بعضی کشورها و بخصوص قطر آن را در پیش گرفته اند به درون اتحادیه عرب نفوذ کرده است؛
این کشور توانست بر تصمیم و اراده مستقل سایر اعضا تاثیر بگذارد و سیاست ها و مواضع مورد نظر خودش را که با تاریخ و منشورو آداب شناخته شده این اتحادیه در تعارض است به منظور اجرایی کردن طرح های اسرائیل و کشورهای غربی به سایر اعضا تحمیل کند.
این بیانیه هشدار داد روشی که اتحادیه عرب در پیش گرفته و نتایج آن خسارت بزرگی برای اهداف مشترک کشورهای عضو و مخصوصا امنیت آنها به شمار می آید.
دولت دمشق تاکید کرد علاوه بر رد تمام تصمیم های کنفرانس دوحه  در ارتباط با بحران سوریه به راه خود برای تامین امنیت و استقرار کشورش و حمایت از وطن و هموطنان سوری و مبارزه با تروریسم و حفظ اتحاد و حاکمیت و استقلال سوریه ادامه خواهد داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها