موساد و سیا 5500 دانشمند عراقی را ترور کرده‌اند

موساد و سیا 5500 دانشمند عراقی را ترور کرده‌اند
شنبه 10 فروردين 1392 - 13:54

یک مجله انگلیسی، از ترور بیش از 5500 دانشمند عراقی در سال های پس از اشغال آن کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مجله انگلیسی "پالتیک آبزرور" اعلام کرد: از دومین روز سقوط بغداد تاکنون، بیش از 5500 تن از دانشمندان عراقی توسط سرویس های اطلاعاتی امریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل آنها در داخل عراق ترور شده اند.
این مجله در ادامه، متهم اصلی ترور دانشمندان عراقی را دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی می داند که براساس اوامر مقامات امنیتی عالی رتبه این رژیم، گروه های محرمانه ای را برای ترور دانشمندان، پژوهشگران، اندیشمندان و پزشکان عراقی - به ویژه نیروهای متخصص در زمینه شیمیایی و هسته ای- به آن کشور ارسال کرده بود.
پالتیک آبزرور، دومین متهم در وقایع ترور دانشمندان عراقی را سازمان جاسوسی آمریکا (سی.آی. ای) می داند که با هدف جذب این افراد، پیشنهادهای فریبنده ای به آنها ارائه کرده بود که از آن جمله می توان به پیشنهاد امضای قراردادهای کاری با آنها در امریکا و تضمین جان آنان اشاره کرد. به گفته این مجله دانشمندان و متخصصان عراقی که با این پیشنهاد مخالفت می کردند، به راحتی تحت تعقیب قرار گرفته و طی چندین مرحله ترور می شدند.
این مجله انگلیسی سومین عامل ترور دانشمندان عراقی را یک تیم عراقی می داند که دستوراتی مبنی بر شرکت در این عملیات از بیگانگان دریافت می کرده است.
به دنبال وقوع موج این ترورها، دکتر محمود العباسی، از پزشکان وزارت بهداشت عراق در اولین اظهارنظر در این باره گفت: این موضوع نیازمند بحث و بررسی است، زیرا چنین موضوعی اهمیت فراوانی دارد. به این دلیل که دست توطئه های بیگانه در کار است و متهم اصلی این ترورها دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" است که در دنیا به انجام چنین ترورهایی شهرت دارد و در گذشته نیز شماری از دانشمندان و اساتید عراقی را در بغداد و مناطق دیگر ترور کرده است.
پس از آن، منابعی در وزارت کشور عراق اعلام کردند که با هدف مقابله با موج آدم ربایی و کشتار پزشکان و دانشمندان عراقی توسط گروه های مسلح، تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرده اند.
البته بیشتر این ترورها در دوره مرحله انتقالی و پس از سقوط بغداد اتفاق افتاده و همزمان، گزارش های متعددی درباره ورود مزدوران موساد به عراق، در سایه حمایت ارتش امریکا منتشر شده بود. هدف این مزدوران یافتن و ترور دانشمندان هسته ای و شیمیایی عراق بود.

تنها چند ماه پس از اشغال عراق، پایگاه اینترنتی "العراق -5"، جزئیات بیشتری در این باره منتشر کرده بود. پایگاه مذکور با استناد به اظهارات یکی از مسئولان سابق عراق می نویسد: در جریان حمله امریکا به عراق، 15500 دانشمند، پژوهشگر و استاد دانشگاه، از کار اخراج شدند.

پربیننده ترین خبرها