وفاق: گفت وگو با رژیم بحرين پيشرفتي نداشته است

وفاق: گفت وگو با رژیم بحرين پيشرفتي نداشته است
سه شنبه 20 فروردين 1392 - 21:22

رييس شوراي مشورتي جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين تاكيد كرد كه از زمان آغاز گفت و گو ميان حكومت و مخالفان بحريني، هيچ پيشرفت مثبتي در روند گفت و گو حاصل نشده است.

"جميل كاظم" روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم آل خليفه نمي بپذيرد كه پاي ميز مذاكره حاضر شود و در حال حاضر کسانی كه بر سر ميز مذاكره هستند، نماينده حكومت نيستند. وي با بيان اين كه چهار موضوع بايد همزمان با گفت و گو و پس از آن مدنظر قرار گيرد، افزود: مصوبات گفت وگوی ملی باید به همه پرسي عمومي گذاشته و نتايج و دستاوردهاي این گفت و گو به عنوان قانون تدوين شود، همچنین باید اجازه داد نمايندگان برابر براي مخالفان تعین شود(اکنون انتخاب نمايندگان طرف هاي گفت و گو از ميان مخالفان توسط خود حكومت صورت گرفته است) همچنین بايد براي توافق هايي كه ميان دو طرف حاصل می شود، ضمانت اجرایی تعيين شود.

رييس شوراي مشورتي جمعيت وفاق تاكيد كرد: رژيم آل خليفه همچنان در حال درجا زدن است و تاكنون هيچ طرح روشن سياسي ارائه نكرده و در اكثر جلسات گفت و گو در حد شنونده باقي مانده است و در اين ميان نمايندگاني از طرفداران حكومت موسوم به قوه مقننه از آن دفاع مي كنند.

وي افزود: گفت و گوي جاري ميان مخالفان و حكومت آل خليفه در شرايط بحران واقعي جريان دارد. رژيم آل خليفه كه زمام امور كشور را در دست دارد، عامل اصلي اين بحران است زيرا تصميم براي برگزاري گفت و گو ميان طرف هاي مختلف با رويكردهاي مختلف، ايده حكومت بود.

اين فعال بحريني، مشكل اصلي بحرين را قبضه قدرت به دست خاندان آل خليفه از 40 سال پيش تاكنون و سركوب مردم و فساد مالي و اداري حكومت دانست كه سبب به باد رفتن ثروت هاي كشور و بروز كشمكش ميان گروه ها مختلف در جامعه شده است.

جمیل كاظم تصريح كرد: مردم بحرين در تلاشند حكومتي متمدن و دموكراتيك را پایه ریزی کنند كه حقوق شهروندان را محترم بشمارد.

9-14:40
26

پربیننده ترین خبرها