نظامیان آمریکا در اردن، آفتابی شدند!

نظامیان آمریکا در اردن، آفتابی شدند!
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 19:41

200 نظامی آمریکایی که گفته می‌شود برای آموزش شورشیان سوری و کمک به ارتش اردن برای رصد تحرکات ارتش سوریه وارد خاک اردن شده‌اند، حضور خود را علنی کردند.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در اولين حضور علني این نظامیان از آغاز سخن درباره وجودشان در خاك اردن، افسران آمريكايي بعد از ظهر روز پنج‌شنبه ديداري از دانشگاه علوم و فناوري شهر الرمثا اردن در نزديك مرز سوريه داشتند.
دانشجويان این دانشگاه به پايگاه الحقيقه گفتند كه افسران آمريكايي با همراهي افسران اردني با بالگرد خود در داخل محوطه دانشگاه فرود آمدند و هدف از اين ديدار، آگاهي از نتايج يك هفته آموزشي بود كه نظاميان ديگر آمريكايي آن را انجام دادند و در جريان اين امر به دانشجويان آموزش دادند كه محوطه دانشگاه را در صورت وقوع حالت اضطراري تخليه كنند. اما منابع ديگري گفتند كه هدف اساسي اين ديدار بررسي امكان ايجاد يك مقر فرماندهي و كنترل در منطقه است.
آمريكا هفته گذشته از اعزام 200 نظامي خود به اردن براي استقرار در مرز اردن و سوريه خبر داد؛ امري كه اردن درآغاز آن را تكذيب اما سپس به آن اذعان كرد و مدعي شد كه حضور اين نيروها در اردن به منظور اهداف آموزشي مشترك با ارتش اين كشور است.

از سوي ديگر، منابع اردني آگاه گفتند كه سخن آمريكا و اردن درباره حضور 200 نظامي آمريكايي بزرگترين دروغي است كه آن را براي افكار عمومي سرهم كرده اند.
اين منابع افزودند كه اين سربازان از اواخر سال 2011 ميلادي در اردن بوده اند و به تازگی به اين كشور نيامده اند.
الحقيقه در دسامبر سال 2011 ميلادي با استناد به منابع اردني و عراقي ، انتقال نظاميان آمريكايي از پايگاه عين الاسد در غرب عراق به شمال اردن را به جاي اعزام آنها به پايگاه هاي آنها در آمريكا و آلمان –درپي خروج آمريكا از عراق- را فاش كرده بود؛ امري كه در مرحله بعدي منابع رسانه اي آمريكايي و اسرائيلي آن را تاييد كردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها