تخریب مساجد در بحرین همچنان ادامه دارد

تخریب مساجد در بحرین همچنان ادامه دارد
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 23:11

منامه، (العالم) - هماهنگ كننده مركز نظارت بر حقوق بشر بحرين، از ادامه تعرض به مساجد در بحرين و تخريب اماكن مقدس از سوي نيروهاي آل خليفه با هدف متشنج كردن اوضاع كشور خبر داد.

"منذر الخور" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، تخريب مساجد در بحرين را "تعرض به آزادي هاي ديني" و "هتك حرمت مقدسات" دانست و تصريح كرد: مساجدي كه تخريب مي شود، قدمت بسيار دارند و تاسيس آن به زمان قبل از تاسیس كشور بحرين بر مي گردد.

الخور اظهار داشت: هوشياري مردم بحرين، توطئه آل خليفه را ناكام گذاشته و اين رژيم نتوانسته به اهداف خود از تخريب مساجد دست يابد.

 

هماهنگ كننده مركز نظارت بر حقوق بشر بحرين در ادامه گفت: با وجود گذشت يك سال از صدور توصيه هاي كميته شوراي حقوق بشر و صدور گزارش كميته حقيقت ياب "شريف بسيوني" مسئولان بحريني به هيچ يك از توصيه هاي اين كميته عمل نكرده اند.

وي تصريح كرد مهم ترين دليل براي تاييد اين گفته ، لغو و يا به تاخير انداختن سفر مخبر سازمان ملل در زمينه شكنجه به بحرين بود.

 

الخور ادامه داد: سفر گزارشگر ويژه شكنجه سازمان ملل به بحرين، خوشايند آل خليفه نيست، زيرا اين سفر از جمله توصيه هاي كميته بسيوني است و معناي به تعويق انداختن آن، اين است كه دولت بحرين از عمل به تعهدات بين المللي شانه خالي مي كند.

وي تاكيد كرد: رژيم بحرين نمي تواند نقض هاي حقوق بشري را از منظر حقوقي مخفي و پنهان كند زيرا همه واقعيت ها از جمله گزارش كميته بسيوني كه در آن اقرار شده است كه شكنجه در سطح گسترده در زندان هاي بحرين اجرا شده است، موثق و مستند هستند.

15:14         /04/27            FA

پربیننده ترین خبرها