"پهپاد ارسالی به حیفا، روسی بود"

جمعه 13 ارديبهشت 1392 - 12:03

يك پايگاه اينترنتي عبري زبان مدعی شد که كشتي‌هاي روسي مستقر در آبهاي لبنان با هدف جاسوسي از تاسيسات هسته اي اسراييل در شهر اشغالي حيفا، هواپيماي بدون سرنشين را فرستاده اند.

به گزارش شبكه خبري العالم، "اسرائيل ديفنس" پايگاه اينترنتي نزدیک به وزارت دفاع رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه با استناد به "پيش بيني هاي خاص خود و اطلاعاتي كه از چند منبع امنيتي و اطلاعاتي به دست آورده" است، این احتمال را مطرح کرد که كشتي هاي روسي مستقر در آب های لبنان، هواپيماي بدون سرنشين را به شهر اشغالي حيفا فرستاده اند تا از تاسيسات هسته اي اسراييل در اين شهر جاسوسي كنند.

اين پايگاه صهیونیستی افزود:  كشتي هاي جنگي روسيه در آبهاي منطقه اي لبنان به شكلي در حال حركت بودند كه به نظر مي رسد با مسيري كه هواپيماي بدون سرنشين از آن عبور كرد، هماهنگ است.

 

پايگاه "اسرائيل ديفنس" در بیان علت ارسال چنين هواپيماهايي بر فراز بندر حيفا، اين عمليات را به آنچه در ماه مارس گذشته منتشر شد، مرتبط دانست. در آن زمان این گمانه مطرح شده بود که يگان كماندوي وابسته به نيروي دريايي اسراييل براي نظارت بر تحركات كشتي هاي جنگي روسيه در سوريه، در مقابل بندر طرسوس دوربين هاي جاسوسي نصب كرده است.

به گفته اين پايگاه عبري زبان، برخی از انواع هواپيماهاي بدون سرنشين ساخت روسيه به باندهای ویژه براي پرواز نياز ندارند، بلكه از طريق يك دهانه یا دهلیز ارسال مي شوند، مانند هواپيماي امريكايي كه چند سال پيش براي جاسوسي بر خليج فارس فرستاده شد اما ايران توانست آن را سرنگون كند.

 

بر اساس ادعای اين پايگاه صهیونیستی، احتمال دارد كه اين امر شيوه جديد روسيه براي كمك به لبنان و سوريه براي مقابله به مثل و جاسوسي از تاسيسات حساس اسراييل در منطقه حيفا باشد.

پربیننده ترین خبرها