تجاوز به سوریه با هماهنگی دولتهای عربی

تجاوز به سوریه با هماهنگی دولتهای عربی
دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 12:47

حملات پی در پی رژیم صهیونیستی به سوریه در شرایطی رخ می دهد که بیشتر دولت های عربی با این رژیم هماهنگی دارند و به منظور جلب رضایت صهیونیستها از اصول ثابت فلسطین کوتاه می آیند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" در سرمقاله روزنامه فرا منطقه ای "القدس العربي" نوشت: اگر حملات موشكي "اسرائيل" به سوريه اقدامی زشت و فرصت طلبانه و اعلام جنگ و تجاوز آشكار و نقض حاكميت این كشور نیست، پس چه توضیح دیگری می توان ارائه کرد؟

عطوان تأکید کرد: حملات پي در پي اسرائيل تاييد مي كند كه سوريه هدف قرار دارد زيرا این کشور خطري براي رژيم اشغالگر به شمار مي رود؛ اين حملات پی در پی در شرايطي صورت می گیرد كه بيشتر دولت هاي عربي در آغوش اين رژيم افتاده و با آن هماهنگي مي كنند؛ و به منظور جلب رضايت صهیونیستها از اصول ثابت فلسطين كوتاه مي آيند.

سردبیر القدس العربی خاطرنشان کرد: ما در آستانه جنگ منطقه اي ويرانگري قرار داريم و اگر اين جنگ رخ دهد ، اسرائيل و حاميان آن يا كشورهاي عربي همدست با این رژیم مسئول كامل اين جنگ هستند زيرا این رژیم آغازگر تجاوز است.

عطوان اظهار داشت: چرا سوريه موشك به حزب الله ارسال نكند در حالي كه رژیم اسرائیل تسليحات زيادي از آمريكا دريافت مي كند و چرا سوريه موشك نداشته باشد ؛ اين اسرائيل است كه سرزمينهاي سوريه را اشغال كرده و زرادخانه هسته اي و صدها هزار موشك در اختيار دارد.

عبدالباری عطوان تأکید کرد: تعجب نمي كنيم و بعيد نمي دانيم كه اين بار سوريه به اين تجاوز پاسخ دهد.

در ادامه اين مقاله آمده است، دلیل اعتقاد به حتمی بودن پاسخ سوریه به تجاوزات رژیم صهیونیستی تکرار این تجاوزات است که احتمالا در روزهاي آينده هم تكرار شود؛ و ممكن است در كنار آن حملات هوايي آمريكا به بهانه عبور از خط قرمز صورت گيرد.

عطوان خاطرنشان کرد: اظهارات عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه بعد از نشست اضطراري هیأت وزيران اين كشور درباره حمله اسرائيل مبنی بر برخورد با اين تجاوز ، كاملا جدي و روشن بود و مقامات سوريه قبلا، اينگونه تند و آشكارا سخن نگفته بودند.

پربیننده ترین خبرها