شکست ملموس مخالفان مالکی در انتخابات

شکست ملموس مخالفان مالکی در انتخابات
دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 14:23

العالم، بغداد - عضو مجلس نمايندگان عراق تاكيد كرد که شكست جریان العراقيه به رهبري اياد علاوي از مهمترین مخالفان نوری مالکی نخست وزیر عراق در انتخابات شوراهای استانی اخير، ملموس و قابل ملاحظه است.

"وحده الجميلي" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: نتايج انتخابات براي هيچ يك از تشكل هاي سياسي رضايت بخش نيست، به صورتی که حتی پیروزی قاطع ائتلاف دولت قانون با از دست دادن برخی كرسي ها در مقايسه با انتخابات سابق همراه شد.

الجمیلی افزود: شكست العراقيه در مقايسه با انتخابات سال 2009 ملموس بود.

نماينده پارلمان عراق با اشاره به مشارکت پایین مردم در انتخابات اظهار داشت: موانع پشتیبانی و امنيتي و احساس نا امنی باعث شد تا مردم عراق تمايلي به شركت در انتخابات نداشته باشند.
`
الجميلي خاطرنشان کرد: جریان العراقیه اگرچه در خود برخی تشکل های اسلامی را دارد اما رویکردش لائيك و ليبرال است.

وحده الجميلي  تأکید كرد: جریان العراقيه پیش از این به چند فهرست مانند «متحدون» شامل عناصر اسلامي، «العراقيه عربي» به رهبري «صالح المطلک» و «العراقيه ملي» به رهبري «اياد علاوي» تقسيم شد؛ این جریان دوباره برای وحدت تلاش کرد اما بحران هاي پي در پي قويتر از آن بود که بتوان دوباره به وحدت برسد.

وی افزود: هيچ فهرستي نمي تواند به تنهايي دولت محلي تشكيل دهد و بايد با فهرست هاي ديگر ائتلاف کند.

روز گذشته کمیسیون انتخاباتی عراق اعلام کرد که ائتلاف دولت قانون در 9 استان از 12 استان عراق پیشتاز است؛ انتخابات شوراهای استانی 31 فروردین ماه سال جاری در 12 استان از 18 استان این کشور برگزار شد.

-5-18:38

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها