درخواست از کشورهای اسلامی برای نجات قبله اول

درخواست از کشورهای اسلامی برای نجات قبله اول
سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 17:32

دولت فلسطین در غزه نسبت به عواقب و پیامدهایی ورود نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی هشدار داد و تاکید کرد که هدف از این اقدامات، به راه انداختن جنگ دینی در منطقه است.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شمار زیادی از نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز سه شنبه از جهت باب‌المغاربه و باب الاسباط وارد مسجد الاقصی شده و طلاب علوم دینی حاضر در محوطه‌های این مسجد را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در نتیجه این اقدام وحشیانه، شماری از این طلبه‌های زخمی شدند.
وزیر اوقاف و امور دینی دولت حماس در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: ما به شدت ورود گروهک‌های یهودی به محوطه‌های مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی را محکوم و آن را سیاستی هدفمند از جانب دشمن صهیونیستی به منظور یهودی سازی قدس و تحمیل شرایط مطلوب خود در این شهر مقدس می دانیم.
دکتر اسماعیل رضوان تشریح کرد که ما این اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی را اقدامی خطرناک در راستای یهودی سازی این مسجد مبارک می دانیم و مسئولیت تمامی عواقب و پیامدهای آن را که موجب جریحه دار شدن احساسات و عواطف مسلمانان شده و مقدسات اسلامی فلسطین را پایمال می کند، متوجه دشمن صهیونیستی دانسته و بر این باوریم که این جنایت ها بیانگر دکترین و سیاست های دشمن صهیونیستی است که نه هیچ یک از ارزش های اخلاقی و دینی پایبند نیست و در پی شعله ور ساختن جنگی دینی و مذهبی در منطقه است.
رضوان در ادامه افزود: مسجد الاقصی در پرتو سکوت محالف رسمی عربی و اسلامی در قبال جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و معراج‌گاه پیامبر (ص) با خطرات و تهدیداتی جدی رو به رو است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، وی ضمن تمجید از ثبات و پایداری نگهبانان و نمازگزاران حاضر در داخل مسجد الاقصی به منظور دفاع از این مکان مقدس، از تمامی ساکنان کرانه باختری و قدس اشغالی و سرزمین‌های اشغالی 48 دعوت کرد با حضور گسترده در این مسجد، از آن در مقابل جنایت‌های صهیونیست‌های غاصب دفاع کرده و مانع از ورود یهودیان به داخل این مسجد مبارک شوند.

پربیننده ترین خبرها